سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آی تی آموزی/ با این ترفند فایل های PDF را بر روی آیفون و آیپد بخوانید


آی تی آموزی/ با این ترفند فایل های PDF را بر روی آیفون و آیپد بخوانیدباشگاه خبرنگاران/ در این گزارش همراه ما باشید تا بهترین راه برای خواندن فایل‌های PDF برروی آیفون و آیپد را به شما آموزش دهیم.

امروزه با بزرگتر شدن صفحه نمایش هندست‌ها، کاربری محبوبی به آنها اضافه شده است. منظورمان خواندن کتاب یا انواع فایل‌های PDF روی اسمارت فون یا تبلت است. با این وجود بیشتر دستگاه‌ها مجهز به یک PDF خوان مناسب نیستند. مثلا در محصولاتی چون آیفون یا آیپد برای خواندن PDFها باید از iBook یا سافاری استفاده کنید. نه اینکه این دو روش مشکل خاصی داشته باشند، اما وقتی می‌شود با راه‌ها و برنامه‌های دیگر آپشن‌های بیشتری در اختیار داشت، چرا این کار را نکرد؟!

استفاده از iBook بجای سافاری
وقتی یک فایل PDF را در سافاری باز می‌کنید، می‌توانید فایل را به مانند دیگر صفحات وب ببینید. اما اگر می‌خواهید فایل را در iBook باز کنید، می‌توانید با استفاده از گزینه open it in iBooks سمت راست بالای صفحه این کار را انجام دهید. اگر برنامه‌ای دیگری هم دارید می‌توانید از Open in… اقدام کنید.

باز کردن فایل PDF در iBook می‌تواند چند گزینه پیش رویتان قرار دهد، اول اینکه می‌توانید نور صفحه را تنظیم کنید، دوم می‌توانید با استفاده از ذره‌بین متن را بزرگ یا اینکه اگر به دنبال کلمه‌ای هستید آن را جستجو کنید.

ویژگی جالب‌تر دیگر این است که می‌توانید اگر جای خاصی از فایل مدنظرتان است، آنرا با بوک مارک علامت گذاری کنید.

ویژگی دیگری که این برنامه در اختیارتان قرار می‌دهد سه خط قرار گرفته در سمت چپ است که با کلیک بر روی آنها می‌توانید صفحاتی را که بوک مارک شده‌اند، ببینید.

iBook یک PDF خوان ساده اما عالی است. قطعا در سطح بالاتری از سافاری قرار می‌گیرد، اما اگر می‌خواهید امکانات بیشتری داشته باشید، می‌توانید از برنامه‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، استفاده کنید.

Foxit
فاکسیت یک PDF خوان تمام عیار است که باعث خجالت iBook می‌شود. در فاکسیت مودهای متنوع خواندن وجود دارد و از همه بهتر اینکه می‌توان ترکیبی از این مودها را همزمان بکار برد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جالب فاکسیت، تبدیل نوشته به گفتار است. تنها لازم است که روی آیکن اسپیکر کلیک کنید و اجازه دهید که برنامه از روی متن برایتان بخواند.

در فاکسیت می‌توانید صفحه را طوری تنظیم کنید که هر ستون را در یک صفحه نشان دهد. برای اینکار روی دکمه‌ای که در عکس می‌بینید ضربه بزنید. سپس با کمک دکمه‌های زیرین، متن را تغییر دهید.

ویژگی کاربردی دیگر مرتبط به امکان علامت‌گذاری در صفحه است. شما می‌توانید هر قسمتی از متن را که می‌خواهید هایلایت کنید، علامت بگذارید یا اینکه یادداشتی مرتبط به آن اضافه کنید.

ادوبی آکروبات
یک آشنای قدیمی که نامش به هر چه مرتبط به PDFها می‌شود گره خورده است. آکروبات از نظر توانایی برنامه‌ای بین iBook و Foxit است.

با اینکه به پای فاکسیت نمی‌رسد، به شما امکان ایجاد فایل‌های PDF، ذخیره آنها با فرمت‌های دیگر و تبدیل عکسها به PDF را می‌دهد.

در اکروبات هم می‌توانید قسمت‌ها یا صفحاتی را که می‌خواهید علامت بگذارید، مود خواندن را عوض کنید و کلمه‌ای را جستجو کنید.

در آکروبات می‌توان فایل PDF را از کلاود ادوبی باز کرد یا با اضافه کردن حساب دراپ باکس، PDFها را از آنجا باز یا در آنجا ذخیره کرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
چگونه فایل های آفیس را به آیفون و آیپد منتقل کنیم ؟