سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به ادعای پنتاگون درباره توقیف کشتی ایرانی


واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به ادعای پنتاگون درباره توقیف کشتی ایرانیخانه ملت/ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه آمریکا به دنبال جوسازی و فضاسازی علیه ایران در فضای پسابرجام است، گفت: هر چند وقت یکبار مقامات آمریکایی، مسائلی را با ادعای نقش مخرب ایران در منطقه مطرح می کنند، تا از این طریق افکار عمومی کشورهای منطقه را نسبت به ایران مخدوش کند.

حسین سبحانی نیا در واکنش به ادعای پنتاگون آمریکا درباره توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح به یمن از سوی آمریکا، گفت: جمهوری اسلامی در چند سال اخیر به ادعاهای بی اساس و تو خالی مقامات آمریکایی عادت کرده، زیرا آمریکایی ها بدون هیچ سند و مدرکی تنها به دنبال اتهام زنی به جمهوری اسلامی هستند و هر موضوعی را به ایران مربوط می دهند، این در حالی است که جمهوری اسلامی این گونه ادعاها را از پایه و اساس تکذیب می کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکا به دنبال جوسازی و فضاسازی علیه ایران در فضای پسابرجام است، افزود: هر چند وقت یکبار مقامات آمریکایی، مسائلی را با ادعای نقش مخرب ایران در منطقه مطرح می کنند، تا از این طریق افکار عمومی کشورهای منطقه را نسبت به ایران مخدوش کند.

وی ادامه داد: غرب به دنبال تشویش اذهان مردم و مقامات کشورهای منطقه بر علیه ایران است و این مسئله علاوه بر کشورهای غربی، از سوی برخی کشورهای عربی منطقه نیز دنبال می شود، اما جمهوری اسلامی همواره به دنبال صلح و ثبات در منطقه بوده و در این راه اقدام بسیاری انجام داده است.

سبحانی نیا افزود: اما از طرف دیگر کارنامه آمریکا و همپیمانانش، مملو از تجاوزگری، کشتار مسلمانان و اشغال کشورهای اسلامی است، بنابراین تنها راه آرامش منطقه، خروج کشورهای فرامنطقه ای و اصلاح سیاست برخی حاکم منطقه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ زمانی از حمایت از گروه های مقاومت در سرتاسر جهان کوتاه نمی آید، تصریح کرد: سیاست های اعلامی و اساسی ایران، تعامل با تمام کشورها به ویژه کشورهای همسایه و منطقه ای است، اما قطعا در برابر زورگویی کشورهای غربی و فرامنطقه و همپیمانان آن ها ایستادگی می کند.

پنتاگون در هفته اخیر ادعا کرد که نیروی دریایی آمریکا اقدام به توقف و ضبط یک فروند کشتی ایرانی، حامل هزاران قبضه سلاح در دریای عرب نموده است. آمریکا می گوید احتمالا این کشتی در حال اعزام به یمن بوده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خانه ملت


ویدیو مرتبط :
ایمیل ملی زیر ذره بین کمیسیون امنیت ملی