لزوم سرمایه‌گذاری در ساخت کلینیک‌های سیار و متحرک


وزیر بهداشت با بیان اینکه دولت دکتر روحانی، تقویت حوزه بهداشت و درمان را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است، اظهار داشت: توانسته‌ایم پرداختی از جیب مردم در بیمارستان‌های دولتی را در نقاط شهری به کمتر از شش و در نقاط روستایی به سه درصد کاهش دهیم.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی که همراه رییس جمهور و در راس هیاتی به ایتالیا و فرانسه سفر کرده است، در دیدار با روستیکو، رییس اتحادیه بیمارستان‌سازان ایتالیا، به خدمات وزارت بهداشت در دوره جدید اشاره کرد و گفت: در طول دو سال و نیم گذشته علاوه بر تجهیز بیمارستان‌های دولتی، توانستیم پوشش بیمه مردم را به 98 درصد برسانیم. همچنین خدمات بهداشت در کشورمان گسترش چشمگیری یافت.

وی با اشاره به افزایش مراجعات مردم به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بر لزوم ساخت بیمارستان‌های جدید به منظور ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به مردم تاکید کرد. در یک برنامه 10 ساله، باید 100 هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود کشور افزوده شود و به نظر می‌رسد که بتوانیم تا دو سال آینده قرارداد ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از 10 تا 15 هزار تخت بیمارستانی را منعقد کنیم. برای ساخت این تعداد تخت بیمارستانی مورد نیاز با کشور کره در مرحله عقد قرارداد و با کشور ژاپن و چین در حال مذاکره هستیم و امیدواریم بتوانیم با کشور ایتالیا نیز در این زمینه به تفاهم برسیم.

هاشمی در عین حال اظهار داشت: این امکان وجود دارد که شرکت های سرمایه گذار، ساخت، تجهیز و بهره برداری را انجام دهند یا اینکه ساخت و تأمین مالی را آنها به عهده داشته باشند و بازگشت سرمایه از طریق خرید خدمتی باشد که ما انجام می دهیم و دولت ایران در این زمینه تضمین‌های لازم را می‌دهد، انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: ممکن است قیمت تمام شده ساخت بیمارستان‌ها توسط کشورهای اروپایی بیش از کشورهای آسیایی باشد و سرمایه گذاران خارجی که بتوانند در ایران سرمایه گذاری مشترکی با ایرانی‌ها داشته باشند، می‌توانند با سایر کمپانی‌ها، رقابت کنند چرا که در ایران شرکت‌های بسیار خوبی در زمینه ساخت بیمارستان وجود دارد، اما در طراحی، تأسیسات و فناوری اطلاعات برای خدمات ارائه شده، مشکلاتی داریم.

هاشمی از حضور رییس و مسئولان اتحادیه بیمارستان‌سازان ایتالیا در ماه فوریه 2016 در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: با حضور شما در ایران و مذاکره دو جانبه با دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانیم زمینه‌های توافق‌نامه عملی و شروع پروژه‌ها را فراهم کنیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در مدت چند هفته‌ای که به سفر شما به ایران مانده، بتوانیم شرکت‌های سرمایه‌گذار ایرانی را شناسایی و به شما معرفی کنیم و امیدوارم این رفت و آمدها و روابط دو جانبه، خروجی مناسبی در سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه سلامت در ایران داشته باشد.

بنابر اعلام وب‌دا، وزیر بهداشت به پیشرفت‌های ایتالیا در حوزه معماری و ساخت بیمارستان‌های مدرن، اشاره کرد و ادامه داد: یکی از حوزه‌های مناسب همکاری، کلینیک‌های سیار و متحرک هستند که نه تنها برای جمعیت ایران، بلکه برای جمعیت 400 میلیون نفری منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران و همچنین جبران عقب ماندگی‌های بهداشتی درمانی برخی از کشورهای منطقه، می‌تواند مفید و موثر باشد. بنابراین اگر بتوان برای ساخت این کلینیک‌ها در ایران سرمایه گذاری مشترکی با شرکت های بزرگ حاضر در ایران مانند ماموت انجام داد، بازار منطقه پذیرای این خدمات خواهد بود و از سوی دیگر، از نظر اقتصادی نیز به صرفه است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کلینیک سیار دندانپزشکی به صورت رایگان در مناطق محروم