جلالی: باید سبک "فوتبال ایرانی" را مشخص کنیم/ از حضور هاشمیان در سایپا استقبال می‌کنم


سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سایپا می‌گوید وحید هاشمیان یکی از استعدادهای مربیگری ایران است.

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت تیمش، اظها‌ر کرد: ما تمریناتمان را به صورت مداوم پیگیری می‌کنیم و شرایطمان کاملا خوب است. امیدواریم که بتوانیم در بازی آینده با نتایج خوبی زمین مسابقه را ترک کنیم. حتی در آخرین دیدار که مقابل نفت شکست خوردیم، واقعا بازی خوبی را انجام دادیم. ما به آینده امیدوار هستیم و می‌خواهیم در دو بازی آینده نتایج قابل قبولی بگیریم تا بتوانیم با روحیه به تعطیلات نیم فصل برویم و در این تعطیلات تیم را تقویت کنیم.

جلالی درباره لیست بازیکنان مورد نظرش برای نیم فصل هم گفت: من اسامی بازیکنانی که باید از جمع ما جدا شوند و بازیکنانی که نیاز داریم باشگاه آنها را جذب کند را به باشگاه ارائه کرده‌ام و باشگاه پیگیر فصل نقل و انتقالات است. هیچ اسمی را نمی‌توانم تایید یا رد کنم. اگر بعضی اسامی رسانه‌ای شده، نمی‌دانم از چه کانالی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. خوب نیست اسامی بازیکنانی را می‌خواهیم جذب کنیم در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم. ما می‌خواهیم تیممان را در نیم فصل ترمیم کنیم تا کیفیت تیم‌مان از نظر فنی بالاتر برود.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سایپا درباره تحلیلش از نیم فصل اول لیگ نیز گفت: تیم‌ها بیش از پیش به همدیگر نزدیک شده‌اند. به طوری که بین تیم‌های سوم و دهم جدول فقط چهار امتیاز فاصله وجود دارد. این که این تیم‌ها اینقدر به هم نزدیک هستند جنبه‌های مثبتی دارد. این گونه موضوع‌ها را باید بیشتر بررسی کنیم. به نظر من نیاز است که روی این مسائل و موضوعات کار کنیم. ما سال‌ها را می‌گذارنیم و اگر کارهای تحقیقی انجام ندهیم سال‌ها مثل یکدیگر می‌شوند، اما کار تحقیقی به ما ایده هایی می‌دهد تا در آینده بهتر شویم و بتوانیم لیگ پویاتری داشته باشیم. در حال‌ حاضر شباهت سبک‌های تمرینی، مشکلات مالی و یکسان بودن سبک‌های بازی دلایلی است که لیگ ما را یکنواخت کرده است. در حال‌ حاضر چهار یا پنج مربی خارجی هم در لیگ کار می‌کنند اما تفاوت معناداری در بین لیگ‌ها نمی بینیم. به نظر من این مسائل نیاز به تحقیق دارد. ‌

وی ا‌دا‌مه‌ داد: سال‌های سال است که درباره مسائل و تغییر سبک فو‌تبا‌ل‌مان صحبت می‌کنم. چند وقت پیش هم درباره این مساله صحبت کردم ولی خیلی‌ها به سمت من حمله کردند. من فقط راه‌های اصولی پیشرفت را گفتم. هر کشوری برای خودش یک مکتب و سبک فو‌تبا‌لی دارد. باید ببینیم سبک فو‌تبا‌لی مکتب ایرانی چیست. اگر هم سبک فو‌تبا‌لی نداریم باید ببینیم که دلیلش چیست؟ همه اینها در حالی است که حدود 25 سال قبل یک سبک فو‌تبا‌لی خاص داشتیم. به اعتقاد من این گونه کارهای تحقیقی باید از سوی فدراسیون فو‌تبا‌ل به دقت انجام شود.

جلالی در ادامه با اشاره به قهرمانی استقلال خوزستان در نیم فصل، اظها‌ر کرد: استقلال خوزستان یک شگفتی خلق کرد. باید بررسی کرد و دید که چطور یک تیم جوان که فصل قبل نتایج خوبی نمی‌گرفت الان قهرمان نیم فصل شده است. الان در لیگ برتر انگلیس، لسترسیتی صدرنشین شده و مسئولان فو‌تبا‌ل این کشور تحقیق می‌کنند ببیند که لسترسیتی چگونه توانسته با وجود تیم‌های بزرگی همچون چلسی، منچستریونایتد و منچسترسیتی صدرنشین باشد. اگر تحقیقات درستی انجام شود در آینده می‌توانیم از نتایج این تحقیقات استفاده کنیم.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل سایپا در ادامه درباره حضور وحید هاشمیان در ایران و حضورش در تمرینات تیم فو‌تبا‌ل سایپا هم گفت: به اعتقاد من وحید هاشمیان در حوزه مربیگری یک استعداد محسوب می‌شود. باید شرایطی را فراهم کنیم تا امثال وحید هاشمیان که از نظر شخصیتی و فو‌تبا‌لی وضعیت خوبی دارند بتوانند در فو‌تبا‌ل ایران کار کنند. اگر افرادی همچون هاشمیان نمی‌توانند به فو‌تبا‌ل ایران بیایند این یکی از مصیبت‌های فو‌تبا‌ل ماست. امثال وحید خوب و با استعداد هستند و باید کاری کرد که در فو‌تبا‌ل ایران کار کنند.

او خاطر‌ نشان کرد: من چند سال قبل به وحید پیشنهاد دادم که در کنار من کارش را آغاز کند اما در آن مقطع قصد داشت به اروپا برود تا دوره مربیگری را در آنجا پیگیری کند. الان هم اگر دوست داشته باشد من استقبال می‌کنم که در کنار من کار مربیگری را آغاز کند.

انتها‌ی‌ پیا‌م


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟