سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجاره 6 ساله شهرآفتاب بدون اطلاع شورا/ موافق فروش شهروند و شهرآفتاب نیستیم


سخنگوی شورای شهر تهران از مفاد تفاهمنامه شهرداری تهران و وزارت ارشاد مبنی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا تقی‌پور ظهر امروز در نشست خبری پیرامون تشریح جلسه صبح امروز شورای شهر گفت: تمام زمان جلسه امروز به بررسی دستور طرح حفاظت و صیانت از باغات تهران که توسط کمیسیون سلامت، محیط زیست و معماری و شهرسازی برای بررسی به صحن علنی آورده شده بود، گذشت.

وی با بیان اینکه مرداد ماه سال گذشته یک فوریت این طرح رأی آورد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های سلامت و شهرسازی ارجاع داده شد، اظهار کرد: این طرح 10 ماده داشت که در جلسه امروز تنها فرصت شد چهار ماده آن بررسی شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه هر روزه شاهد هستیم که حجم باغات در پایتخت کاسته و به جای آن برج و ساختمان‌های زیادی ساخته می شود، گفت: هدف از این طرح حفظ باغات تهران عنوان شد، این در حالی است که صاحبان باغات نیز دارای حق و حقوق هستند و نمی شود برای آنها تکلیف یکسانی مشخص کرد.

تقی پور با اشاره به شناسنامه‌دار کردن باغات تهران در این طرح، گفت: برای شهرداری تهران مهلت یک ماهه‌ای تعیین شد که طی آن نسبت به شناسنامه‌دار کردن باغات تهران اقدام کند و به عنوان لایه اطلاعاتی و نه الزا‌م‌آور به عنوان یک سامانه برخط و به‌روز، اطلاعات باغات را در آن بیاورد که این مساله نظارت عمومی را ایجاد می‌کند؛ چرا که شهروندان از وضعیت باغات تهران به صورت برخط اطلاع می یابند.

وی ادامه داد: از آنجایی که لایحه صیانت از باغات موارد زیادی داشت، پس به طور کلی به کمیسیون‌ها بازگردانده شد تا پس از انجام کار تخصصی در هر کمیسیون مجددا برای بررسی به صحن شورای شهر آورده شود و هنوز پرونده این طرح باز است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این طرح مشوق‌هایی نیز برای صاحبان باغ در نظر گرفته شده است، گفت: بندهای خوبی برای مالکان باغات در این طرح آورده شده است که امکانات و تسهیلاتی به آنها داده می شود.

تقی پور افزود: در این لایحه پیشنهاد شده است به جای 11 طبقه ای که مالکان می‌توانند در 30 درصد باغ خود بسازند به طبقات محدودتری جواز ساخت داده شود.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از باغات تهران نداریم، گفت: شهرداری تهران اعلام کرده که اطلاعاتشان در مورد باغ‌های بیش از 2000 متر، کامل است؛ اما دقت داشته باشید که این شناسنامه دار کردن باغات لایه اطلاعاتی و پیشنهادی است، به گونه‌ای که شهرداری در مرحله اول با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعاتی که در گذشته داشته نسبت به شناسایی باغات اقدام می‌کند و پس از آن مالکانی که برای اخذ جواز به شهرداری مراجعه می‌کنند اطلاعات ملکشان در صورت باغ بودن به این سامانه وارد می شوند.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره توافق شهرداری و وزارت ارشاد برای اجاره شش ساله شهر آفتاب، گفت: هر توافقنامه ای که بار مالی بر شهرداری تحمیل کند باید با تأییدیه شورا باشد.

تقی پور با بیان اینکه ما نیز از طریق رسانه‌ها متوجه این تفاهمنامه وزارت ارشاد و شهرداری شدیم، افزود: البته نمی‌دانم که در این تفاهمنامه عبارت (پس از تایید شورا) آمده است یا نه، اما از آنجایی که در بودجه شهرداری این بار مالی در نظر گرفته نشده است باید اجازه شورا داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که شهرداری در شهر آفتاب انجام داده، گفت: در دنیایی که مردم غرق در گوشی و تبلت هستند و کتاب را فراموش کردند چنین اقدامات فرهنگی جای تشکر دارد؛ اما باید تمام اقدامات در چارچوب مقررات و قوانین باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد سرانجام تفاهمنامه شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز با بیان اینکه تضعیف نظارت از طرف ناظران موضوع مهمی است که متاسفانه موجب بروز تخلفات گسترده‌ای شده، تصریح کرد: بررسی‌های آماری نشان داد که نظارت مهندسان ناظر کامل و درست نبوده و ریشه تخلفات و یا اینکه ما از تخلفات دیر اطلاع پیدا می‌کردیم ریشه در این موضوع داشته است.

تقی پور در پاسخ به این سوال که از زمانی که شهرداری اقدام به لغو یکطرفه تفاهمنامه کرده تاکنون چه مقدار جواز ساختمانی توسط شهرداری صادر شده است؟ گفت: اطلاعات موجود است و همه اطلاعات ساختمان‌ها ثبت و ضبط می شود و هیچ مدرکی گم نشده است.

شورا موافق فروش شهروند و شهر آفتاب نیست

وی با اشاره به واگذاری سهام فروشگاه شهروند و شهر آفتاب به بانک شهر، گفت: شورا موافق فروش شهروند و شهر آفتاب نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهروند فعالیتش به عنوان یک خدمت اجتماعی و نه صرفا اقتصادی تعبیه شده، گفت: مردم به فروشگاه شهروند اعتماد دارند البته اگر قوانین و مقررات رعایت شود ما موافق ورود بخش خصوصی به این مساله هستیم و در مورد شهر آفتاب نیز باید بگویم که در اساسنامه این نمایشگاه کلمه بهره‌برداری آمده است و قطعا مالکیت شهروند و شهر آفتاب با شهرداری خواهد بود و ما موافق ورود بخش خصوصی در چارچوب قوانین و مقررات هستیم.

تقی‌پور با اشاره به آب‌گرفتگی شهر آفتاب، گفت: البته خبرهایی در رستای نامهربانی با شهر آفتاب نیز در این مدت منتشر شد؛ اما قبول کنید که اقدام بزرگی صورت گرفته هر چند که پروژه‌هایی که در زمان فشرده احداث می شوند اشکالاتی نیز در کار اجرایی دارند که باید مرتفع شود.

وی افزود: ما از ورود بخش خصوصی برای ساخت مابقی فازها و سالن های شهر آفتاب حمایت خواهیم کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص سرانجام پیاده‌رو 17 شهریور نیز گفت: فرصت یک ماهه‌ای به شهرداری تهران داده شده تا مجددا طرح این خیابان را مورد بازنگری قرار دهد اما از آنها سوال‌هایی داشتیم که باید در طرح جدید خود به این سوالات پاسخ دهند و باید بگویم شورا برای شهرداری چارچوبی مشخص کرده است که در قالب آن تصمیم‌گیری کند.

تقی‌پور درباره برنامه ششم توسعه و سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ضیافت شام شهرداری تهران با نمایندگان مجلس به منظور رایزنی برنامه ششم بوده است، گفت: لایحه برنامه ششم که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است در چندین بند موجب تضعیف شورا می شود و با خبر شدیم روز گذشته مجلس تصمیم گرفته که بررسی نهایی لایحه برنامه ششم توسعه را به دوره دهم مجلس منتقل کند اما باید بگویم که در برنامه ششم نقش شوراها بسیار تضعیف شده است.

وی درباره مجتمع فردوسی و تبلیغاتی که سازمان زیباسازی برای این سازه متخلف انجام می‌دهد، گفت: شهرداری بهره‌برداری از این مجتمع را منوط به بهسازی و ایمن سازی کرده و باید بگویم تبلیغاتی که در سطح شهر است برای سازمان زیباسازی نیست بلکه سازمان زیباسازی بنرهای خود را به پیمانکاران واگذار کرده و آنها نیز تبلیغات مختلفی انجام می دهند و سازمان زیباسازی در مورد محتوا تعهدی ندارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مركز خرید شهرآفتاب