سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاظم کاظمی: دوره سکوت و بی‌صدایی مهاجرین در حال شکستن است + تصاویر


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، افتتاحیه نمایشگاه منتخب عکس اولین سوگواره‌ هنری – رسانه‌ای سراج با موضوع آیینهای اربعینی و عاشورایی در جامعه افغانستان روز دوشنبه همزمان با اکران عمومی فیلم مستند «افغانستان من» برگزار شد.

در این مراسم فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و هنرمندان مهاجر و انصار حضور داشتند که پس از نمایش فیلم به بررسی و پرسش و پاسخ پیرامون آن پرداختند.

«محمد کاظم کاظمی» شاعر و نویسنده افغانستانی، «محمد مهدی خالقی» کارگردان مستند افغانستان من و «سلطانی هروی» مدیر موسسه رسانه‌ای سراج در این مراسم سخنرانی کردند.

پس از بررسی اجمالی فیلم افغانستان من، کاظمی با تشریح اوضاع جامعه مهاجرین در ایران گفت: پس از یک دوره سکوت و بی‌صدایی مهاجرین در ایران، اکنون این سکوت در حال شکستن است.

وی افزود: شعر، فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و آثار فراوانی دیگری ساخته شده است که باعث نزدیک تر شدن ذهنیت مردم و کشور ایران و افغانستان به ویژه مردم ایران نسبت به افغانستان می شود.

کارگردان افغانستان من گفت: مستند وی یک سفرنامه مستقل، شاد و مشاهدات عینی از واقعیت جامعه افغانستان است که مخاطبان اصلی آن مردم ایران بوده زیرا آشنایی چندانی با کشور افغانستان نداشته‌اند با این وجود این مستند با استقبال خوبی از سوی مهاجرین روبرو شد.

خالقی ادامه داد که برخلاف دیگر مستندهای رسانه‌های داخلی و خارجی تصویری از خشونت، قتل، مواد مخدر و جنگ را برای مخاطبانشان ارائه می‌دهند، این مستند نگاه متفاوتی نسبت به افغانستان داشت.

در ادامه مراسم، افتتاحیه نمایشگاه بصورت رسمی برگزار شد و بازدید از این نمایشگاه به مدت 5 روز از در دو نوبت صبح و عصر برای عموم آزاد است.

در زیر تصاویر این مراسم را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دختر دوره گرد خواننده با صدایی بسیار زیبا