ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



آنچلوتی: رونالدو حرفه‌ای‌ترین ورزشکار جهان است/ اخراجم از رئال‌‌مادرید درست نبود


به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آنچلوتی که این روزها از او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی پپ گواردیولا در بایرن‌مونیخ و حتی نشستن روی نیمکت چلسی در صورت اخراج ژوزه مورینیو نام برده می‌شود، در گفت‌و‌گو با روزنامه «دیلی‌میل» انگلیس گفت: به نظرم چلسی اقدام به اخراج مورینیو نخواهد کرد. آنها تصمیم خود برای حفظ ژوزه را گرفته‌اند و به اعتقاد من تصمیم درستی هم است.

کارلتو که دوشنبه شب در کنار افراد سرشناسی همچون آقای خاص و ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های مورینیو و رونالدو در مراسم اکران فیلم مستند زندگی ستاره پرتغالی رئال‌مادرید در لندن حضور داشت، تأکید کرد: در جریان مراسم دوشنبه شب فرصت نشد با ژوزه صحبت کنم ولی باید بگویم که ما رابطه خوبی با هم داریم. پس از اینکه با رئال‌مادرید دسیما (دهمین عنوان قهرمانی در اروپا) را فتح کردیم او پیام تبریکی برای من فرستاد. به نظرم مورینیو بهتر از هر فرد دیگری می‌داند که به چلسی چه می‌گذرد.

وی افزود: گاهی نمی‌شود توضیح داد که چرا اتفاقی در حال رخ دادن است و اوضاع مرموز به نظر می‌آید. چطور ما با میلان در فینال لیگ قهرمانان اروپا در شهر استانبول در حالی که در همان نیمه اول با سه گل پیش افتاده بودیم، بازی را به لیورپول باختیم؟ در چنین شرایطی انتظار دارید که سرمربی حریف به مهاجمانش بیفزاید ولی در آن بازی سرمربی حریف بر تعداد هافبک‌های تیمش افزود.

سرمربی پیشین چلسی در ادامه عنوان کرد: از دور که به چلسی نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم که آنها فصل گذشته به سادگی به قهرمانی رسیدند و به نظرم آبی‌پوشان در این فصل انگیزه خود را از دست داده‌اند. درست است که این وظیفه مربی است که در بازیکنانش انگیزه به وجود بیاورد ولی وقتی بازیکنی تلاشی در ایجاد انگیزه در خودش نمی‌کند، مربی نمی‌تواند کاری در این زمینه برای او بکند. انجام این کار در چنین شرایطی نشدنی است.

آنچلوتی در تکمیل صحبت‌های خود اظهار داشت: به هر حال تغییر اوضاع برای چلسی به یکباره دشوار است و باید آرام آرام این تغییرات صورت بگیرد. بدون شک مورینیو یکی از بهترین مربیان جهان است. وقتی به حرکات ژوزه در کنار زمین نگاه می‌کنم، باید بگویم که او آرام به نظر می‌رسد و نگران چیزی نیست و همچنان اعتماد به نفس دارد.

وی در ادامه از علاقه‌اش برای بازگشت به فوتبال انگلیس گفت و تأکید کرد: فوتبال انگلیس را دوست دارم و هنوز هم در لندن خانه‌ای دارم. البته که دوست دارم هدایت تیمی را در انگلیس بر عهده بگیرم که در انگلیس و اروپا قادر به رقابت با تیم‌های بزرگ باشد. به نظرم لیورپول تیم خوبی است. آننها بازیکنان جوان خوبی از جمله کوتینیو، فیرمینو و بنتکه را در ترکیب خود دارند. اگر آنها بتوانند بازیکنان باتجربه‌ای به مانند جرارد و کرگر را به ترکیب خود اضافه کنند، به نظرم تبدیل به تیمی مدعی خواهند شد.

سرمربی پیشین چلسی در خصوص شایعه مذاکره لیورپول با او پیش از جذب کلوپ گفت: من مذاکره‌ای با لیورپول نداشتم. اگر صحبتی با آنها کرده بودم، می‌گفتم "بله" ولی من مذاکره‌ای با آنها نداشته‌ام. به هر حال به نظرم انتصاب یورگن کلوپ به عنوان سرمربی لیورپول درست بود. او مربی خوبی است. دورتموند تحت‌هدایت کلوپ، هویت فوق‌العاده قدرتمندی داشت.

کارلتو همچنین با اشاره به اخراجش از سرمربیگری رئال‌مادرید در پایان فصل گذشته عنوان کرد: به هر حال اخراج شدن هم جزیی از حرفه ما مربیان است، اما اگر از من می‌پرسید  می‌گویم که اخراج من از رئال‌مادرید درست نبود. واقعاً از اخراجم از رئال ناراحت بودم چون رابطه فوق‌العاده‌ای با بازیکنانم داشتم و از تمرین با آنها لذت می‌بردم. آنها در تمرینات واقعاً جدی و حرفه‌ای بودند. باید بگویم که اخراجم از رئال حتی از اخراجم از چلسی بیشتر نارحتم کرد.

آنچلوتی که در دوران حرفه‌ای خود مربی بازیکنان سطح بالایی بوده، معتقد است که رونالدو استانداردهای جدیدی از حرفه‌ای‌گری را بنا نهاده است. او گفت: حقیقتاً کریس  حرفه‌ای‌ترین ورزشکار جهان است.  فیلم مستند زندگی رونالدو را دیدم که خوب بود ولی به نظرم او نتوانسته بود در فیلمش نشان بدهد که چقدر حرفه‌ای است. گاهی اوقات وقتی به هنگام صبح از بازی‌های اروپایی بازمی‌گشتیم، رونالدو تنها کسی بود که به خانه نمی‌رفت و در زمین تمریناتش را دنبال می‌کرد و دوش آب سر می‌گرفت تا به ریکاوری خود کمک کند. البته من در رئال بازیکنان حرفه‌ای دیگری همچون کاسیاس، مودریچ و بیل را هم داشتم. برای ارتباط با گرث بیل تنها کمی مشکل داشتم چون با تمامی بازیکنان اسپانیایی صحبت می‌کردم ولی در کل او هم پسر خوبی بود.

سرمربی پیشین چلسی و رئال‌مادرید تصریح کرد: ببینید، برخی بر اساس نتایج عمکرد مربی را قضاوت می‌کنند، ولی نمی‌توان هر سال به قهرمانی رسید. در مورد اسپانیا هم این مورد به شدت صدق می‌کند چرا که در لالیگا تیمی همچون بارسلونا، بهترین تیم جهان وجود دارد. رئال‌مادرید دشوارترین کاری بوده که تا کنون داشته‌ام. آیا فشارش حتی بیشتر از شکست در فینال 2005 لیگ قهرمانان مقابل لیورپول بود؟ باید بگویم ما در طول فصل 22 پیروزی متوالی کسب کرده بودیم و وقتی در تاریخ 7 فوریه با نتیجه 4 بر صفر در دربی مادرید مغلوب اتلتیکو شدیم، همه چیز به دست فراموشی سپرده شد.

وی افزود: اگر برای رئال‌مادرید قهرمانی به ارمغان نیاورید، (مربی) اخراج خواهید شد. درست مثل این بود که من دسیما را برای این تیم به ارمغان نیاورده بودم، آنها یکسال پیش از پایان قراردادم اخراجم کردند، ولی به هر حال به این موضوع زمانی که هدایت رئال را بر عهده گرفتم، واقف بودم. می‌توانستم حتی در آن موقع پیشنهاد سرمربیگری این تیم را قبول نکنم ولی رئال‌مادرید مهمترین باشگاه جهان است و گذشتن از این پیشنهاد کار خیلی سختی بود.

سرمربی پیشین پاری‌سن‌ژرمن و میلان در پاسخ به این پرسش که «آیا علاقه‌ای به هدایت تیم ملی ایتالیا دارید؟» به حالت شوخی گفت: (با خنده‌) در سال 2030. ایتالیا یک الگوی 12 ساله دارد. در سال 1970 ایتالیا در فینال جام جهانی مغلوب شد، در سال 1982 به قهرمانی رسید. در فینال 1994 مجدداً شکست خوردیم و در جام جهانی 2006 به قهرمانی رسیدیم. با این اوصاف ایتالیا در فینال جام جهانی 2018 شکست خواهد خورد و من در سال 2030 هدایت ایتالیا را بر عهده می‌گیرم و به قهرمانی می‌رسیم. (با خنده) شاید هم انگلیس در جام جهانی 2066 دوباره قهرمان جهان شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آنچلوتی همچنان از رئال مادرید حمایت می کند