سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجمع مردم ژاپن در برابر پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا


براساس این گزارش، بیش از هزار نفر از شهروندان ژاپنی امروز در پانصدمین روز از احداث پایگاه نظامی آمریکا در این جزیره با برگزاری تظاهرات آرام، اعتراض خود را به تصمیم دولت برای عدم تمکین خواسته شان برای جابجایی این پایگاه اعلام کردند.
مقامات دولتی ژاپن روز شنبه تحت قانون خودمختاری محلی پرونده ای را علیه فرماندار اوکیناوا در دادگاه عالی 'ناها' شعبه 'فوکواوکا' مطرح کردند تا این پایگاه به هیچ وجه از اوکیناوا منتقل نشود.
مقام های ژاپنی تحت فشار دولت آمریکا درسال 1996 میلادی و در ازای محدودیت وکاهش فعالیت های نظامی آمریکا در پایگاه «فوتنما»، با ساخت پایگاه دیگری برای تفنگداران دریایی آمریکا در منطقه ساحلی اوکیناوا موافقت کردند که تاکنون به دلیل مخالفت ساکنان این منطقه، عملیات ساخت این پایگاه به تعویق افتاده است.
دولت ژاپن درصدد بود این پایگاه را از منطقه پرجمعیت «گینووان» در جنوب استان اوکیناوا به شهر «ناگو» در منطقه «هنوکو» در شمال همین استان منتقل کند.
تاکشی اوناگا فرماندار اوکیناوا با انتقال این پایگاه که تحت مجوز 'بازگیری زمین از دریا' که از سوی فرماندار قبلی داده شده بود مخالف است و چندین بار عملیات ساخت این پایگاه در سواحل ناگو را متوقف کرده است.
وی چندین بار درخواست دولت برای صدور مجوز فعالیت برای انجام این کار را رد کرده است.
مقامات دولت مرکزی انتظار دارند دادگاه عالی تصمیم دولت محلی را لغو کند. دولت معتقد است مقاومت فرماندار اوکیناوا، تا حد زیادی منافع عمومی را تضعیف می کند.
دولت ژاپن 20 سال پیش نیز از طریق دادگاه عالی توانست سند توافقی با 'ماساهیده اوتا' فرماندار وقت اوکیناوا که مخالف استقرار نظامیان آمریکایی در این استان بود، را امضا کند.
فرماندار فعلی اوکیناوا با حمایت های مردمی این مجوز را لغو و مانع ساخت پایگاه جدید برای نظامیان آمریکایی در این استان شده است.
مردم اوکیناوا معتقدند که حضور دو سوم نیروها و پایگاه های نظامی آمریکا در اوکیناوا نه تنها آرامش و سلامت ساکنان این جزیره را تهدید می کند بلکه ضربه ای جبران ناپذیر به توسعه و محیط زیست این منطقه وارد کرده است.
از زمان پایان جنگ جهانی دوم، آمریکا در ژاپن حضور نظامی گسترده دارد و حدود نیمی از 50هزار نیروی نظامی آمریکایی در ژاپن در استان اوکیناوا مستقر هستند.
آمریکا 124 پایگاه نظامی کوچک و بزرگ در ژاپن دارد.
آساق**1378** 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گری ها در پایگاه های نظامی آمریکا!!!