فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اجرای کنسرت هنرمندان بنام آواز ایران در ایلام نیازمند مشارکت بخش خصوصی است


عمران خودآموز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای اجرای صحنه ای هنرمندان بنام آواز ایران و بالا بودن تعرفه بلیط اینگونه برنامه ها، حمایت نهادهای غیر دولتی برای حضور هنرمندان برجسته و مطرح ملی و بین المللی این هنر در استان ضروری است.
وی افزود: با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم و خاص بودن مخاطبان موسیقی سنتی و مقامی ایرانی حمایت بخش غیر دولتی از چنین برنامه هایی ضرورت و اهمیتی مضاعف پیدا می کند.
وی تاکید کرد: اگرچه طی سال های گذشته هنرمندان مطرحی چون کیوان ساکت، علی اکبر شعاری، علی اکبر مرادی و ... در ایلام اجرا داشته و گروه های موسیقی سنتی و محلی برنامه های متعددی را اجرا کرده اند، اما استقبال از حضور هنرمندان پاپ در ایلام بیشتر مشهود بوده است.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام مهمترین علت این استقبال را رغبت بیشتر قشر جوان به آنها و حمایت بخش خصوصی به عنوان حامی مالی (اسپانسر) عنوان کرد.
به گفته خودآموز، خوشبختانه مردم فرهنگی و هنر دوست ایلام از برنامه های موسیقی استقبال خوبی داشته و هنرمندان بومی استان نیز ظرفیت مطرح شدن در سطح ملی و بین المللی را دارند که در صورت حمایت های بیشتر این مهم محقق می شود.
امسال هفت کنسرت موسیقی با حضور هنرمندانی چون علیرضا روزگار، مجید خراطها، مهدی احمدوند، محمد علیزاده و موسیقی سنتی در این استان برگزار شده است.
در پی استقبال گسترده مردم سال گذشته نیز 10 کنسرت موسیقی پاپ و سنتی در استان ایلام اجرا شد.
همچنین با توجه به استقبال مردم از این هنر و تقاضاهای مکرر برای اجرای کنسرت و برنامه های موسیقی امسال برای نخستین بار شورای موسیقی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تشکیل شده است.
این شورا با هدف رعایت فضای فرهنگ عمومی استان، بررسی فنی و محتوایی تقاضاها و ارایه برنامه های پیشنهادی برای ارتقا این هنر اصیل تشکیل که ضمن بهره گیری از صاحب نظران عرصه موسیقی، اجرای برنامه های موسیقی در استان از نظر کیفی و محتوایی مورد بررسی قرار می گیرد.
7171/9002

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گفته های سلطانی فر درباره مشارکت بخش خصوصی