فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حضور پررنگ سیاسیون و سینماگران در مراسم بزرگداشت فرج‌الله سلحشور/ آیت‌الله جنتی: بازی در فیلم‌های «توبه نصوح» و کارگردانی سریال «یوسف پیامبر» برای دنیا و آخرت سلحشور کافی بود


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت کارگردان سینما و تلویزیون فرج‌الله سلحشور عصر امروز در مسجد امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین با حضور جمعی از سیاسیون و سینماگران و پیام مقام معظم رهبری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدجواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون که اجرای مراسم را برعهده داشت طی سخنانی اظهار داشت: ابتدا سلام و درود می‌فرستم بر شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم. من در اولین و دومین فیلمی که کار کردم همراه زنده‌یاد سلحشور بودم و با وی همکاری داشتم. در فیلم سینمایی «پرواز درشب» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور با او همکاری خوبی داشتم و همچنین یکی دیگر از این آثار «انسان و اسلحه» بود که 6 ماه فیلم‌برداری آن به طول انجامید باید بگویم این لحظات برایم بسیار لذت‌بخش بود.

وی در ادامه افزود: تصادفاً فیلم‌برداری این فیلم سینمایی همزمان با ایام محرم بود جایگاه سلحشور خاصه با ظهور سینمای دفاع مقدس جایگاه رفیعی است.

هاشمی در ادامه با اشاره به صحبت‌هایی از سیدحسن نصرالله در ارتباط با سریال «یوسف پیامبر» نظرات وی را اینگونه برای حاضرین عنوان کرد: «مردم دیگر کشورها به غیر از ایران اسلامی این سریال را شبانه‌روز می‌دیدند به همین دلیل با این کارگردان تلفنی صحبت کردند و به او به خاطر این سریال تبریک گفتند. زمانی که این سریال به دستم رسید تمام قسمت‌های آن را طی چند شب متوالی با همسرم نگاه کردیم.

در هنگام پخش صحنه‌ای که ذلیخا شفا می‌گرفت آنچنان من و همسرم تحت تأثیر قرار می‌گرفتیم که سابقه نداشت و نزدیک بود همسرم از شدت گریه بمیرد. یکی از آثار ماندگار مرحوم سلحشور سریال «یوسف پیامبر» است.»

برپایه این گزارش جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون که با زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور همکاری‌های متداومی را داشت طی سخنانی گفت: از اوایل انقلاب با مرحوم سلحشور آشنا شدم زمانی که در حوزه هنری آموزش بازیگری می‌دیدم وی استاد بیان و بازیگری ما بود. او نه تنها در این زمینه بلکه در تمام مراحل زندگی‌ام مرا همراهی می‌کرد.

وی در ادامه افزود: آقای سلحشور کارش را با بازیگری شروع کرد و در آثاری چون «توبه نصوح» و «انسان و اسلحه» در مقابل دوربین قرار گرفت اما بازیگری او را راضی نمی‌کرد و همواره می‌گفت دغدغه من چیز دیگری است. سپس به نگارش فیلم‌نامه «ایوب پیامبر» پرداخت و بعد از آن «اصحاب کهف» را ساخت و با ساخت «یوسف پیامبر» مخاطبان جهانی پیدا کرد. او در چنین شرایطی اظهار می‌کرد هنوز کارهای زیادی دارم.

دهقان در ادامه عنوان کرد: کارهای زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور برگرفته از قرآن کریم است.

در ادامه مراسم بعد از صحبت‌های جعفر دهقان از یار و همراه همیشگی فرج‌الله سلحشور (جمال شورجه) دعوت شد تا درباره وی سخنرانی کند.

این کارگردان طی یادداشتی از فعالیت‌های سلحشور قدردانی و عنوان کرد: او هنر را برای دین می‌خواست.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم خامنه‌ای و مجتبی خامنه‌ای دو فرزند مقام معظم رهبری در این مراسم از ابتدا حضور پیدا کردند. همچنین آیت‌الله جنتی، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام تقوی رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه،سردار نقدی، سردار آزادی، سردار غلامرضا منتظری، صفار هرندی، محمود صلاحی و الهام از چهره‌های سیاسی حاضر در این مراسم بودند. همچنین از هنرمندان حاضر در مراسم بزرگدشت زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور می‌توان به حسین یاری، سیدجواد هاشمی، اصغر نقی‌زاده، جعفر دهقان، محمود عزیزی، علی سلیمانی، ناصر هاشم‌زاده، شفیع آقامحمدیان، محسن علی‌اکبری، میرعلایی، حسن سلطانی، سیدمهدی طباطبایی‌نژاد، حجت‌الله ایوبی، رضا میرکریمی و جمال شورجه اشاره کرد و در این مراسم حاج‌محمد جوادی نیز مداحی کرد.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در حاشیه مراسم گرامیداشت کارگردان متعهد انقلابی زنده یاد فرج الله سلحشور که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: آقای سلحشور اگر هیچ کاری جز
آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در حاشیه مراسم گرامیداشت کارگردان متعهد انقلابی زنده یاد فرج الله سلحشور که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: آقای سلحشور اگر هیچ کاری جز بازی در فیلم های «توبه نصوح» و کارگردانی سریال یوسف پیامبر نکرده بود به دلیل اینکه این فیلم ها نافع و موثر بود، برای دنیا و آخرتش کافی بود، من از این ها درس گرفتم.
 

انتهای پیام/

http://fna.ir/AJ18VC


ویدیو مرتبط :
آرزوی فرج الله سلحشور،کارگردان یوسف پیامبر