مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



توپولوژی و اهمیت راهبردی خان طومان+ نقشه و جزئیات


به گزارش «شیعه نیوز»، تحولات میدانی در استان "حلب" وارد مرحله جدیدی شده و نقض آتش بس توسط تروریست های تکفیری نشان می دهد که آن ها به دنبال تصرف  شهرهای استراتژیک در این استان هستند.

تروریست های تکفیری در ماه های اخیر ضربات سنگینی از ائتلاف نظامی  "مسکو-دمشق" دریافت کردند و آن ها در سال گذشته شهرک های مهمی در ریف حلب را همچون "العیس" و "خان طومان" از دست دادند.

**توپولوژی و اهمیت راهبردی  "خان طومان"

" خان‌طومان " از شهرک‌های مهم و استراتژیک در حومه " حلب " بوده  تروریست‌های بدنبال اشغال این شهرهستند تا بتوانند  برای تجهیز قوا و حرکت به منظور اشغال شهر " دمشق " اقدام کنند تا در مذاکرات آتی با قدرت بیشتری ظاهر شوند.

توپولوژی و اهمیت راهبردی خان طومان+ نقشه و جزئیات

اهمیت شهرک " خان‌طومان  این بوده که این شهرک از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است  و چون اطراف آن را کوه‌ها و دشت‌ها فراگرفته‌اند و ایجاد مراکز تسلیحاتی در زمره مراکز سوریه است و به همین دلیل که تروریست‌ها می‌توانستند از این تسلیحات برای دفاع از خود در برابر حملات هوایی استفاده کنند.

دومین دلیل اهمیت خان طومان ؛ نزدیکی این شهرک به بزرگراه مواصلاتی " حلب – دمشق " است که تروریست‌ها می‌توانستند با احاطه بر آن به سمت شهر " دمشق " حرکت کنند وقادر خواهند بود از این شهرک امدادرسانی و پشتیبانی را از شهرهای شمالی به مناطق مرکزی سوریه متصل کنند.

**آیا شهرک "خان طومان" سقوط کرد؟

در ساعت های اخیر منابع میدانی در فضای مجازی اخبار ضد و نقیضی  را منتشر کردند مبنی بر اینکه شهرک  "خان طومان" از سه طرف محاصره شده و پیشروی ائتلاف مسلحین اعم از جبههه النصره و احرار الشام  به داخل این شهر در جریان است و حتی برخی منابع خبر از سقوط شهرک راهبردی "خان طومان" را دادند که هنوز بر روی خروجی خبرگزاری های معتبر خبری از سقوط کامل خبری منتشر نشده است.

توپولوژی و اهمیت راهبردی خان طومان+ نقشه و جزئیات
 

البته تاکنون مطالبی که درباره شهرک "خان طومان"  مطرح می شود و در خبرگزاری های رسمی وجود دارد این است که  با  مقاومت ارتش سوریه این شهر مهم  در فاصله 10 کیلومتری شهر حلب هنوز سقوط نکرده است.

یک منبع میدانی سوری با اشاره به نقش ترکیه در تحولات میدانی "حلب" عنوان داشت:   اتاق عملیات جیش الفتح با نظارت مستقیم ترکیه فعالیت می‌کند و طی دو هفته اخیر فعالیت‌های خود را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: تروریست‌های جبهه‌های مختلف به شهر حلب اعزام شده‌اند و به همین سبب احتمال شعله‌ور شدن جبهه جنوبی حلب تا حد زیادی وجود دارد و البته نیروهای ارتش سوریه با قدرت تلاش‌های تروریست‌ها برای نفوذ در مناطق درگیری را بسته اند.

خلیل موسی تحلیلگر سیاسی شبکه خبری المنار عنوان داشت: سرنوشت اهالی ساکن در "حلب" را تصمیم‌های سیاسی قرار است مشخص سازد؛ نکته ای که می تواند تا به انجام رسیدن باعث شود، تا خون بسیاری از بیگناهان دیگر هم به عنوان بهای این سیاست‌ها هزینه شود.

وی ادامه داد: آن هجمه ای که شهر حلب این روزها با آن روبه رو است، یک فشار بی سابقه در طول بحران سوریه و جنگ در داخل این کشور به حساب می آید، این هجمه نوعی یورش برنامه ریزی شده و مطالعه شده است.

اما نکته قابل تامل اینکه ایالات متحده آمریکا با تاکتیک آتش بس تلاش کرد تا تروریست ها را از نظر روحی و مادی تامین کند تا آن ها بتوانند در حملات آتی به ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه موفق تر عمل کنند.

** آمریکا در مذاکرات "ژنو" برای مسلحین  زمان خرید

در حقیقت ایالات متحده آمریکا در مذاکرات "ژنو" برای مسلحین  زمان خرید و این خرید زمان، آن ها را در تحولات میدانی سوریه و به خصوص شمال این کشور در استان "حلب" پیش انداخت.

توپولوژی و اهمیت راهبردی خان طومان+ نقشه و جزئیات

تروریست های تکفیری به دنبال آن هستند تا با تسلط بر مناطق وسیعی از ریف جنوبی "حلب" در دور بعدی مذاکرات بتوانند دست بالاتری داشته باشند ؛ هرچند که تحولات میدانی در سوریه نشان داده هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

برای مثال برخی شهرک ها همچون شهرک "خان طومان" بارها دست به دست شدند و مشخص نیست در آینده چه زمان و با چه ساز و کاری ارتش سوریه برای باز پس گیری مناطق تحت اشغال مسلحین ، اقدام خواهد کرد.

در گیری های سنگین در "ریف حلب" نشان می دهد که تروریست های تکفیری هیچ علاقه ای به پایبندی بر توافق آتش بس ندارند و از همه ایزارهای خود برای به شکست کشاندن آن استفاده می کنند.

در حقیقت "جان کری" اخیرا در مصاحبه ای قابل تامل تهدید کرده که  "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه  تا ماه جولای باید قدرت را واگذار کند و اگر اینگونه نشود ؛ متحدان دولت این کشور باید به فکر راه حل های دیگری باشند.

به نظر می رسد عملیات گسترده تروریست های تکفیری در "ریف حلب"  از سوی  یک اتاق عملیات بین المللی با حضور آمریکا و عربستان و همپیمانان آن ها طراحی می شود و ترکیه نیز همانطور که منابع میدانی مطرح کردند به دنبال پشتیبانی لجستیکی و اطلاعاتی این عملیات هاست.
 

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
شهدای شب یلدا شهدای خان طومان / روایتی عاشقانه از فتح خان طومان سوریه