گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



دعوت از هتل سازان جمهوری آذربایجان برای سرمایه گذاری در ایران


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان را دعوت کرد تا با توجه به فضا و شرایط مساعد ایجاد شده، در بخش هتل سازی ایران مشغول به فعالیت شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دیدار سلطانی فر و ابوالفضل گارایف در حاشیه هفتمین همایش جهانی اتحادیه تمدن های سازمان ملل متحد در باكو انجام شد.

معاون رئیس جمهور اراده هر دو دولت را در توسعه روابط دو جانبه، محکم ارزیابی کرد. وی اظهار کرد: «همکاری های گردشگری ایران و آذربایجان باید افزایش یابد و میزان سفرهای متقابل رشد کند.»

سلطانی فر این همكاری را از لحاظ ایجاد شرایط لازم برای شناخت هر چه بیشتر مردم دو كشور از یكدیگر اثرگذار دانست.

مسعود سلطانی فر همچنین در دیدار با همتای آذربایجانی خود خواستار تسهیل صدور روادید بین دو کشور و برگزاری هفته های فرهنگی برای افزایش مناسبات گردشگری دو جانبه شد.

در این دیدار همچنین بر برگزاری تورهای تلفیقی و افزایش مبادلات صنایع دستی بین دو کشور تاکید شد. ضمن آنکه دو طرف، همکاری در زمینه مرمت و حفظ آثار تاریخی عراق و سوریه را ضروری دانستند.

در ادامه این ملاقات، وزرای گردشگری ایران و آذربایجان با اشاره به توسعه همکاری ها در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری، افزایش مبادلات صنایع دستی را هدف گذاری کردند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
الحاق جمهوری آذربایجان به ایران