سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایانه مرزی بیله سوار فرصتی برای توسعه گردشگری استان اردبیل است


غلامعلی فرمانی روز یکشنبه در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل افزود: ورود 10 درصد گردشگران خارجی به کشور از طریق پایانه مرزی بیله سوار به دلیل همجواری این استان با جمهوری آذربایجان رقم قابل توجهی است که باید از این فرصت استفاده کرد.
وی از اقامت 71 هزار و 317 گردشگر در مراکز اقامتی استان از آغاز سفرهای نوروزی تا هفتم فروردین خبر داد و گفت: آمار ورودی گردشگران و مسافران نوروزی به استان بیش از این آمار اقامت است که به دلیل اسکان در خانه های اقوام و دوستان ثبت و شمارش نمی شود.
بازرس ستاد صیانت وزارت کشور ، هدف از سفر خود به استان اردبیل را بررسی و سرکشی از ستاد اجرایی خدمات سفر استان و نحوه خدمات رسانی مطلوب به گردشگران ذکر کرد.
او اردبیل را پنجمین استان پس از استان های سمنان ، خراسان ، قزوین و گیلان نام برد که برای بازدید و ارزیابی عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفرآن انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی انتخاب نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان محل برگزاری ستاد اجرایی خدمات سفر استان را به دلیل همجواری با موزه ها ، بازارچه صنایع دستی و سوغات استان و بقعه شیخ صفی مناسب دانست.
او گفت: گردشگران در کنار بازدید از موزه ها و مجموعه جهانی شیخ صفی می توانند با رجوع به محل ستاد مشکلات و سوالات خود را مطرح و رفع کنند.
وی استان اردبیل را به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی ، طبیعی به ویژه سرزمین چشمه های بهشتی و مجتمع های آبدرمانی ، بازار تاریخی و مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی پتانسیل و ظرفیت بالقوه ای برای جذب گردشگران معرفی کرد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه بیش از سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
3006/6018/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار استاندار اردبیل با مردم مرزی بیله سوار