سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دلیل علاقه مردان به رابطه جنسی


آیا واقعا مغز خانم ها از مغز آقایان کوچک تر است؟ آیا مغز آقایان توانمندتر از مغز خانم هاست؟ اصلا مغز زنانه و مغز مردانه با هم تفاوت دارند؟
آیا مغز آقایان توانمندتر از مغز خانم هاست؟ امروز ثابت شده تفاوت حجم و اندازه مغز در زنان و مردان تحت تاثیر حجم و توده بدنی آنهاست. بنابراین نمی توان گفت مغز خانم ها کوچک تر از آقایان است، بلکه مغز هر کس به نوعی متناسب با جثه اوست. ضمن اینکه تعداد سلول های مغزی و ارتباط این سلول ها با هم است که در مهارت های شناختی، حرکتی و … فرد نقش زیادی دارند.

،همچنین تا امروز شواهد علمی موجود، تفاوت های شناخت ذهنی چندانی در مغز زنان و مردان را تایید نکرده اند و یکی از عوامل مهم در شکل گیری این تفاوت ها، محیط پیرامون ماست. ضمن اینکه هنوز قسمت های زیادی از مغز ناشناخته هستند.

به همین دلیل است که همیشه در مورد این مسائل و تفاوت های مغز مردان و زنان با احتیاط صحبت می شود، چرا که هنوز شواهد مطلق و دقیقی پیدا نشده که نشان دهد:
آیا واقعا مغز خانم ها از مغز آقایان کوچک تر است؟
آیا مغز آقایان توانمندتر از مغز خانم هاست؟
اصلا مغز زنانه و مغز مردانه با هم تفاوت دارند؟
درک آقایان بیشتر است یا خانم ها؟
یا سرعت پردازش مغز خانم ها بیشتر است یا آقایان؟

مغز جنسیتی

جدا از مسائل ژنتیکی، باید ببینیم:
آیا ساختار مغزی زن ها و مردها واقعا با هم متفاوت هستند یا نه؟

در یک تحقیق، تصویربرداری مغزی بیش از هزار زن و مرد نشان می دهد که سیستم اعصاب مغزی زنان و مردان کاملا متفاوت است و نگرش متفاوت آنان نیز از همین واقعیت ناشی می شود.

دکتر راگینی ورما، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش، 428 مرد و 521 زن بین سنین 8 تا 22 سال را بررسی کردند.

بنابر علوم اعصاب امروزی، در مغز مدارهایی وجود دارد و ارتباطی که مدارها و نورون های مغزی با هم دارند، باعث ایجاد بسیاری از ویژگی های زنانه و مردانه می شود. مثلا :
-آقایان توانایی جهت یابی بهتری دارند
-خانم ها حافظه کلامی و تصویری بسیار خوبی دارند و در مسائل تحلیلی تواناتر از مردان هستند.
-آقایان کلی نگر هستند و به کلیات هرچیز توجه دارند، اما خانم ها هر موضوعی را با ریزترین جزئیات می توانند به خاطر بسپارند.
-ارتباطات عصبی مغز مردان داخل دو نیمکره مغز بیشتر است، در حالی که ارتباطات عصبی زنان بین دو نیمکره راست و چپ بیشتر است.این موضوع باعث می شود که مهارت های حرکتی در مردان بهتر باشد و زنان تفکر تحلیلی و حسی بهتری داشته باشند.
-ارتباطات عصبی مغز مردان از قسمت جلو به قسمت عقب مغز است و در زنان این ارتباطات عصبی از قسمت چپ به قسمت راست است. این ویژگی باعث می شود که زنان حافظه کلامی و مهارت های اجتماعی بهتری داشته باشند، در حالی که مهارت های حرکتی مردان قوی تر است.
-ماده خاکستری مغز زنان بیشتر است. این ماده مربوط به توان محاسباتی است. در حالی که درصد ماده سفید مغز مردان بیشتر است که این ماده مربوط به اتصالات عصبی است.
-زنان تمایل دارند که موضوعات مختلف را به سرعت حل و فصل کنند، مردان اصرار دارند که اطرافیان را به چالش بکشند.
-مغز زنان برای انجام چند مسئولیت ساختاربندی شده و مغز مردان، برای انجام یک مسئولیت منفرد پیچیده سیم کشی شده است، چه این مسئولیت خواندن یک نقشه باشد و چه پختن یک غذا.
-از سوی دیگر، زنان به طور مثال، در به خاطرآوردن یک چهره بهتر عمل می کنند و این به معنای وجود ارتباطات بهتر بین بخش های مختلف مغزشان است.

اگر با دقت به این تفاوت ها نگاه کنیم، متوجه می شویم تمام این موارد لازمه تکامل نوع بشر است و برای بقای نسل بشر، تفاوت هایی در اساس ساختار فیزیکی و مغزی زن و مرد وجود دارد و هیچ کدام نشانه ضعف یک جنس و قدرت دیگری نیست!
-در بخشی از مغز غده کنترل کننده رفتارهای جنسی وجود دارد که این غده در آقایان بزرگ تر است و در خانم ها کوچک تر. به همین دلیل است که تمایلات جنسی آقایان قوی تر از خانم هاست و این موضوع کاملا با اساس ادامه بقای نسل بشر همخوانی دارد.
– بخشی در انتهای نخاع وجود دارد که مسئولیت مربوط به ارگاسم را در هر دو جنس آقایان و خانم ها به عهده دارد، اما این بخش در آقایان بزرگ تر است.

بنابراین تمام تفاوت های ساختاری مغز زنان و مردان ناشی از مسائل فیزیولوژیکی است که از جنس زن و مرد انتظار می رود.

تبیان

مطالب مرتبط :

مغز مردان بزرگتر از مغز زنان!

مغز دخترانه، جسم پسرانه!

تفاوت‌های جنسیتی در سردردهای میگرنی


ویدیو مرتبط :
‫اختلالات جنسی در مردان‬‎