سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لزوم توسعه آموزش های مهارتی به تمام سطح ها و لایه های اجتماعی


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمدامین سازگارنژاد» با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور جایگزین « کورش پرند» شد.
«علی ربیعی» در این حکم آورده است: تربیت نیروی انسانی مجهز به مهارت که قادر باشد علم و دانش را به کالا و خدمات قابل عرضه در اقتصاد کشور تبدیل کند از یک سو و تربیت افراد خلاق و کارآفرین که بتوانند با ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت های شغلی پایداری برای دیگران ایجاد کنند به عنوان یکی از راهبردهای موثر در فرایند توسعه در روند جهانی به شمار می رود.
در این حکم، ربیعی بر ارتقای نقش آفرینی آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان زیربنای توسعه پایدار و کاهش نرخ بیکاری و لحاظ کردن شرایط حساس و ویژه بازارکار و وضع اشتغال کشور در تدوین سیاست ها و راهبردها و اجرای برنامه های سازمان، تلاش به منظور استقرار نظام جامع مهارت و فناوری به ویژه از طریق یکپارچه سازی آموزش های مهارتی و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و افزایش منزلت اجتماعی مهارت آموختگان با رویکرد آموزش مادام العمر، تاکید کرده است.
توسعه و ارتقای آموزش های مهارتی به ویژه از طریق ساماندهی استانداردها و منابع آموزشی سازمان، طراحی و استقرار الگوهای آموزش مهارتی با رویکرد تقاضامحوری و مبتنی بر محیط کار و توسعه مشاوره های آموزشی و شغلی از دیگر موضوع های اشاره شده در این حکم است.
بر پایه این حکم، اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ کسب و کار مبتنی بر استعداد، ذوق، دانش، مهارت، فناوری، تخصص، توانایی و کارآفرینی با رویکرد ارزش های اسلامی و اخلاق حرفه ای باید در نظر گرفته شود.
برنامه ریزی برای حضور موثر در عرصه های بین المللی (تحقق دیپلماسی مهارت) و تلاش برای اعتباربخشی به آموزش های سازمان در سطح جهانی و... از دیگر موارد اشاره شده در این حکم است.
در حکم رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور بر توانمندسازی قشرهای آسیب پذیر مانند زندانیان، معتادان بهبود یافته، خانواده معتادان، معلولان زیر پوشش دستگاه های حمایتی، جوانان آماده به کار فاقد مهارت، کودکان خیابانی و کار، متکدیان، ولگردان خیابانی، کارتن خواب ها، افراد بی بضاعت زیر پوشش دستگاه های حمایتی و... تاکید شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حکم آورده است: اتخاذ رویکردهای بسترسازی (ساختاری، قانونی، کارکردی، نگرشی و رفتاری)، مخاطب محوری، ظرفیت سازی و سازماندهی نوین می تواند زمینه تحقق مسئولیت ها باشد.
پیش از این، «کورش پرند» مسئولیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را بر عهده داشت.
اقتصام(1)9123 **1961

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آموزش مهارتی برنامه نویسی mvc سطح متوسط به بالا بخش دوم