فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نخستین شب آواز هگمتانه در همدان برگزار شد


جلال گودرزی سروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین شب آواز هگمتانه به همت واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان همدان و با هدف توجه به موسیقی ردیفی و دستگاهی ایران و همچنین توجه خاص به اجرای آواز برگزار شد.
وی ادامه داد: این برنامه با حضور اساتید و پیشكسوتان حوزه موسیقی استان اجرا شد.
وی تصریح كرد: در این برنامه اجرای گوشه‌های مختلف در دستگاهها به دقت مورد توجه قرار گرفت و در كنار آن پرداختن به مسئله جواب آواز كه از نكات مهم در موسیقی دستگاهی ایرانی است، به طور ویژه مورد نقد قرار گرفت.
گودرزی‌ سروش افزود: در این مراسم همچنین از مجموعه صدای شاعر كه مجموعه ای از چهار آلبوم موسیقی است و در واحد موسیقی و سرود این حوزه با همكاری واحد آفرینش‌های ادبی تنظیم و به معرفی شاعران پیشكسوت استان و تعدادی از آثار آنها پرداخته است رونمایی شد.
وی ادامه داد: در این راستا آلبوم « صدای شاعر 1» در خرداد ماه93 در سالن اجتماعات حوزه هنری رونمایی شد كه شامل اشعار سید مهدی موسوی فاخر، از شاعران برجسته استان، با دكلمه‌ی خود وی و آوازخوانی بهروز اسلامی و به نوازندگی پژمان رضوی(تار) و منصور زندی(نی) بود.
گودرزی سروش افزود: مراحل تولید و ضبط آلبوم‌های صدای شاعر دو،سه و چهار نیز با آثار و دكلمه شاعران پیشكسوت سیاوش دیهیمی، علی اصغر حمدیه، ناصر جمشیدآبادی، احمد خوانساری و غلامرضا بهاری انجام شد كه آسوعبدالله بیگی(كمانچه)، فرهاد كریمی(سنتور)، مرتضی فطری(تاروسه تار) تكنوازی‌های این آثار را انجام داده و با صدای كاظم مرادی و سیدمسعودقاری و تحت نظارت ضبط جلال گودرزی‌سروش به اتمام رسید و در این نشست رونمایی شد.
وی تصریح كرد: با همكاری واحد موسیقی و سرود و واحد آفرینس‌های ادبی حوزه هنری استان همدان، آثار دیگر شاعران استان نیز به تدریج در قالب بسته‌های چهارتایی روانه‌ی بازار خواهد شد.
7530/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آبشار زیبای هگمتانه همدان