سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فتو آی تی/ اولین کامپیوتر شخصی دنیا


دراین گزارش اولین کامپیوتر شخصی دنیا را مشاهده خواهید کرد.

باشگاه خبرنگاران/ دراین گزارش اولین کامپیوتر شخصی دنیا را مشاهده خواهید کرد.
شاید خیلی‌ها ندانند اولین کامپیوتر شخصی دنیا که برای فروش وارد بازار شد، «کنباک-1» (Kenbak-1) نام داشت. حالا یکی از آن کامپیوترهای قدیمی که در سال 1971 با قیمت 750 دلار فروخته می‌شد، به حراج گذاشته شده است.

قبل از کنباک-1، کامپیوتر «دیتاپوینت 2200» (Datapoint 2200) وارد بازار شده بود. این کامپیوتر کاربرد شخصی نداشت و قرار بود برای آموزش برنامه‌نویسی، در مدارس استفاده شود. بعد از کنباک-1 هم کامپیوترهای دیگری به نام «آلتیر 8800» (Altair 8800) و «اپل 1» وارد بازار شدند.

کنباک-1 توسط «جان بلنکن‌بیکر» (John Blankenbaker) در گاراژ خانه‌اش در کالیفرنیا ساخته شد. این دستگاه اصلا میکروپردازنده نداشت و رم آن می‌توانست فقط 256 بایت اطلاعات را ذخیره کند. تنها 50 دستگاه از این کامپیوترها ساخته شد که تعدادی از آن‌ها در سال‌های اخیر به حراج گذاشته شدند.

کنباک-1 در سال 1986 برنده‌‌ی «مسابقه‌ی «اولین کامپیوتر شخصی» (Earliest PC Contest) شد. به تازگی یک دستگاه کامپیوتر کنباک-1 با قیمت 31000 دلار به فروش رفت و یکی دیگر هم امروز در سایت آلمانی «برکر» (Breker) به حراج گذاشته شده است. قطعا این دستگاه یک قطعه‌ی ارزشمند از تاریخ تکنولوژی دنیا است.

تصویری از اولین کامپیوتر شخصی دنیادرفضای مجازی دست به دست شده که برای شما کاربران عزیز به نمایش می گذاریم.


ویدیو مرتبط :
اولین کامپیوتر ۹ دلاری دنیا