علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بهبود ورم روده با مصرف سرکه


به گزارش خبرنگار مهر، کولیت روده یا ورم روده بیماری ایی مرتبط با میکروب روده است. حال محققان چینی دریافته اند که سرکه موجب توقف عملکرد پروتئین های محرک التهاب شده و در نتیجه به بهبود ساختار باکتریایی روده کمک می کند.

محققان مطالعه خود را با آزمایش سرکه و ماده اصلی آن موسوم به اسید استیک بر روی موش های مبتلا به کولیت روده انجام دادند. با افزودن هر یک از این دو ماده به مقدار کم به آب آشامیدنی موش ها به شکل قابل توجهی از علائم بیماری کاسته شد.

بررسی نمونه مدفوع موش ها نشان داد که حیوانات درمان شده دارای میزان بالای باکتری هایی نظیر لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتری در مدفوع شان بودند.

مطالعات دیگر هم نشان داده اند که این باکتری ها برای موش های دارای علائم شبه کولیت مفید بوده است. این درمان همچنین موجب کاهش میزان پروتئین های محرک التهاب آسیب رسان به روده شد.

بدین ترتیب سرکه، پروتئین های التهابی را سرکوب می کند و در عین حال منجر به افزایش باکتری های مفید روده می شود و از این طریق در درمان کولیت موثر است.


ویدیو مرتبط :
پیشگیری از سرطان روده و معده با مصرف روزانه آسپرین