فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آسیب شناسی روزنامه های استان از آسیب های اجتماعی ودخانیات


** روزنامه اصفهان زیبا گزارشی از رواج مصرف قلیان داشت.
این روزنامه باتیتر' غلیان قلیان غدغن!' نوشت:دیگر امروز باید قلیان را جزء جدایی ناپذیر تفریحات ناسالم خانواده ها به شمارآورد. اگر در گذشته مصرف قلیان تنها به آقایان اختصاص داشت و در مجالس خاص استفاده می شد، اما امروز این مساله فراگیر شده است، به گونه ای که همه گروه های سنی و حتی بانوان نیز مشتری ثابت این تفریح ناسالم شده اند.
گرایش زیاد اقشار مختلف به قلیان در استان اصفهان و به ویژه جوانان در سال های اخیر نگرانی های زیادی به همراه داشته است.
براساس پژوهشی که در مدارس راهنمایی و دبیرستان اصفهان انجام گرفت، مشخص شد میزان مصرف قلیان در بین این گروه از دانش آموزان روندی فزاینده به خود گرفته است. موضوعی که حتی به کودکان 8 تا 12ساله نیز سرایت کرده و آنها نیز به خیل مشتاقان قلیان پیوسته اند.
اگر چرخی در چایخانه ها و پارک های شهر بزنیم، کمتر روزی است که صدای قل قل قلیان ها به گوش نرسد. حاشیه های رودخانه هم که گویا به پاتوقی همیشگی برای دور هم نشستن و پکی به قلیان زدن تبدیل شده است.
اصفهان زیبا همچنین در صفحه جامعه نیز گزارشی در خصوص پیشی گرفتن مصرف سیگار در بین دختران داشت این روزنامه باتیتر' وقتی مصرف دخانیات خانوادگی می شود! 'نوشت:
سالیانه بیش از پنج میلیون مرگ در جهان به طور مستقیم به مصرف سیگار مربوط می شود و بالاترین آمار شروع مصرف سیگار هم در سنین نوجوانی و جوانی است و اگر از افراد سیگاری زمان اولین مصرف سیگارشان را سوال کنید به جواب هایی چون دوران دبیرستان، دوران دانشجویی یا سربازی برمی خوریم.
بی شک این دسته افراد با کشیدن تنها یک نخ سیگار، دیگر این کار را ترک نکرده اند.
حال آنکه سیگار تنها ماده دخانی رایج در این روزها نیست، بلکه قلیان، رقیب پرطرفدارتر نیز به جمع سیگار و پیپ اضافه شده است و طبق آمارها در سال های اخیر چیزی بیش از100میلیون نفر هر روز در دنیا قلیان می کشند.
اصفهان زیبا دراین گزارش موضوعات زیر را بررسی کرد:
کریستف کلمب عامل انتشار سیگار!،مصرف سیگار در دختران بیشتر از پسران،عوارض سیگار درزنان بیشتر از مرداناست، بزرگ ترین مشکل قلیان مصرف خانوادگی آن است ووجود ماده مخدر شیشه در قلیان ها
** روزنامه اصفهان امروز نیز در ستون بی توجهی تا کی!در خصوص آسیب های اجتماعی نوشت: هر صعود بالطبع نزولی هم دارد؛ همچون فواره که وقتی بلند می شود، ناچار است سرنگونی را تحمل کند؛ اما سیر صعود طلاق و نزول ازدواج با هم منافات دارند و این ناهمگونی، نگرانی ها را تشدید کرده است.
درادامه این گزارش به نقل ازرئیس سازمان ثبت احوال کشور آمده است : شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته شش درصد افت در ازدواج و 5/۲ درصد ترقی در میزان طلاق داشته ایم! و این کاهش و افزایش و تفاوت، دلواپسی را به مرز بحران می رساند.
کارشناسان معتقدند میزان طلاق در قشر کم درآمد جامعه بیشتر است و نشان از تأثیر اقتصاد بردوام کانون خانواده دارد.
دراین گزارش باتاکید براینکه اکنون بزرگ ترین دغدغه کمیسیون های اجتماعی در مجلس و سازمان بهزیستی برای طرح در برنامه ششم کشور چیزی جز معضلات موجود رو به رشد نیست! آمده است:در تحقیقات گسترده این کمیسیون ها به ریزدانه های مهمی برخورد شده که ریشه هایش همچون سرطان به همه جا دویده است! حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق و فرزندانش از مهم ترین عوامل باقی مانده فقر مالی و فرهنگی جامعه است که قابل انکار نیست!
**روزنامه نسل فردا نیز در صفحه اول تنها'قتل پدر با چاقو توسط پسر عصبانی' رابرجسته کرد.
این روزنامه نوشت: پدرم به همسر و فرزندم ناسزا گفت برای همین به شدت عصبانی شدم و با چاقو به سراغش رفتم و 8 ضربه به او زدم بعد از آن هم جسدش را داخل ماشین گذاشتم و در نزدیکی یکی از سوله های کارخانه ای که پدرم در آنجا سرایدار بود......
تقاضای قصاص توسط خواهر و برادر متهم
با اعترافات این پسر پرونده وی برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و برادر و خواهر متهم از دادگاه تقاضای قصاص کردند.
اما روزنامه نصف جهان: ' خودسوزی مرد ۵۳ ساله در خیابان توحید' را تیتر اول شماره امروزش قرارداد.
نصف جهان دراین خبر نوشت: مردی که اقدام به خودسوزی کرده، ۵۳ ساله است. رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی استان اصفهان در خصوص علت خودسوزی این فرد، اظهار داشت: این فرد به دلایل نامعلومی خود را سوزاند. وی بیان داشت: قربانی از ناحیه سرو گردن سوخته و با ۵۰ درصد سوختگی نوع دو به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان منتقل شد.
روزنامه نصف جهان همچنین در صفحه اجتماع دشمنی در قاب سریال را تیتر کردو نوشت: وقتی تلویزیون زیرآب بنیان خانواده رامی زند.
این روزنامه دراین گزارش آورده است: سریال های ماهواره ای یکی از تاکتیک های شبیخون وتهاجم فرهنگی دشمن است که درخانه وخصوصی ترین حریم خانواده لانه می کند .لانه ای ویرانگر که تیشه به ریشه خانه وخانواده می زند .وارونه سازی ارزش ها،الگو سازی ماهواره ای برای خانواده، رفاقت یاعدم پایبندی به همسر گزینی دائمی وراهکارهای موثردر مهار شبکه های ماهوارهای از جمله عناوینی است که دراین گزارش بررسی شده است.
گ/7141/ 6022

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
‫آسیب های شبکه های اجتماعی - خشونت‬‎