سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ خوردن ماهی در زمان بارداری ضرر ندارد


بارداری/ خوردن ماهی در زمان بارداری ضرر نداردایسنا/ پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که جیوه‌ موجود در ماهی برای جنین ضرر ندارد.

پژوهشگران با بررسی زنان بارداری که 12 وعده در هفته ماهی می‌خوردند دریافتند که در فرزندان هیچ کدام از زنانی که مصرف بالای ماهی داشته‌اند مشکلی به وجود نیامده است.

دکتر ادوین ون وینگاردن و همکارش در پژوهشی می‌گویند: فواید مصرف ماهی در دوران بارداری بیشتر از ضرر احتمالی جیوه‌ موجود در ماهی است.

ماهی یکی از غذاهایی است که باعث افزایش هوش کودکان می‌شود و والدین باید آن را در رژیم غذایی فرزندشان بگنجانند اما نتایج بررسی‌های جدید نشان داده بهترین زمان مصرف ماهی برای افزایش هوش و بهبود رشد مغزی بچه‌ها قبل از تولد آن‌ها و در زمان بارداری مادر است.

نتایج مطالعه‌های محققان علوم تغذیه نشان داده مصرف ماهی به خصوص ماهی‌هایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند فواید فراوانی دارد که با بهبود وضعیت رشد کودکان مرتبط است. اسیدهای چرب امگا ۳ به خصوص DHA (نوعی خاص از این اسید چرب) به مقدار زیاد در مغز، چشم و سیستم اعصاب مرکزی وجود دارند.

نتایج یکی از تحقیقات جدید در این زمینه نشان داده که مصرف این اسیدهای چرب با افزایش ضریب هوشی به خصوص در نوزادان و کودکان ارتباط دارد.





منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
آیا رنگ كردن مو در بارداری ضرر دارد؟