فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فرجی: تنها 42 فیلم در سال می توان اکران کرد/ مجبور به اکران آثار در گروه آزاد هستیم


به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با برنامه سینمایی «هفت» درخصوص وضعیت اکران فیلم ها در گروه آزاد در نیمه دوم سال، بیان داشت: روند اکران فیلم ها طبق آئین نامه شورای صنفی سرگروه هایی که قراردادشان را ثبت کردند، ادامه دارد. از روز چهارشنبه 16 دی ماه فیلم سینمایی «آدم باش» ساخته مجید جوانمرد و فیلم سینمایی «خبر خاصی نیست» به کارگردانی مصطفی شایسته اکران خود را آغاز کردند.

وی درخصوص اکران فیلم های «کوچه بی نام» و «نقش نگار» نیز گفت: قراردادهای فیلم های «کوچه بی نام» در سینما آزادی بعد از فیلم «شیفت شب» و «نقش نگار» در اریکه ایرانیان بسته شده است و این فیلم ها براساس کف شورای صنفی نمایش در زمان خود اکران می شوند.

فرجی درخصوص اکران بیش از یک فیلم در گروه سینمایی آزاد در نیمه دوم سال جاری نیز پاسخ داد: در بحث فیلم سوزی، ما اگر 12 ماه را در سال نظر بگیریم، یعنی 48 هفته فرصت اکران داریم. اگر در خوشبینانه ترین حالت مدت اکران یک فیلم در یک سرگروه سینمایی را 7 هفته در نظر بگیریم، با این حساب هر سرگروه سینمایی می تواند تقریبا 7 فیلم در سال اکران کند. اگر 6 سرگروه داشته باشیم، پس 42 فیلم بیشتر نمی توان در طول سال اکران کرد. با علم به اینکه ما می گوئیم فیلم هایی که ظرفیت و پتانسیل این را دارند تا برای صنعت سینمای کشور آورده بیاورند، بگذاریم تا 10 هفته اکرانشان ادامه پیدا کند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش توضیح داد: شواری صنفی نمایش، کف فروش فیلم برای هر سرگروهی را مشخص می کند و آن کف تعیین می کند بعد از 7 هفته تا 10 هفته آن فیلم می تواند اکرانش ادامه پیدا کند یا خبر. لذا ما مجبور به اکران آثار به این شیوه هستیم و ظرفیت اکران ما محدود است.

انتهای پیام/ج

http://fna.ir/OS4R2O


ویدیو مرتبط :
خاطرات اکران کنندگان جشنواره عمار از اکران آثار عمار