سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت- دکتر محسن فدایی


اعمال جراحی پلاستیك صورت شامل رینوپلاستی، اعمال جراحی پلك بالا یا پایین، جراحی لیفت پیشانی و لیفت صورت و انواع پروتز در گونه، چانه و اعمال جراحی در فك است.

برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت- دکتر محسن فدایی

تماس مستقیم٠٩١٠١٤١٤٠٨٩

  www.drmohsenfadaee.com

دکتر محسن فدایی

 فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی،  فک و صورت

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

:::: رتبه برتر بورد فوق تخصصی ::::

دکتر نبی ا.. شریعتیبا چه جراحی هایی می توانیم مشکلات اجزای صورتمان را برطرف کنیم؟

آشنایی با روش های مختلف جراحی پلاستیك صورت

هر فردی زیبایی‏ های منحصر به فرد خود را دارد اما گاهی اوقات بعضی از اجزای صورت با سایر اجزا متناسب نیست، مثل سایز بینی و یا به دلیل بالا رفتن سن، آثار پیری روی صورت دیده می شود.

به همین خاطر در دنیای امروز عمده ترین اعمال جراحی پلاستیك صورت شامل رینوپلاستی، اعمال جراحی پلك بالا یا پایین، جراحی لیفت پیشانی و لیفت صورت و انواع پروتز در گونه، چانه و اعمال جراحی در فك است. به هر حال با در نظر گرفتن شرایط، هر فردی می تواند زیبایی خود را دو چندان كند اما بهتر است قبل از هر اقدامی مطلب زیر را مطالعه كنید.

توضیح ساده عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی

رینوپلاستی به معنای تصحیح شكل بینی است. این عمل از شایعترین اعمال جراحی پلاستیك محسوب می شود كه با جابه جا كردن، برداشتن یا تغییر شكل دادن غضروف و استخوان، ظاهر بینی را تغییر می دهد. این جراحی نیازمند سطح بالایی از مهارت های عملی، تكنیكی و هنری است به این دلیل كه فرد متخصص باید بتواند همزمان با اصلاح شكل بینی مشكلات داخلی و تنفسی كه وجود دارد را اصلاح كند.

برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت - دکتر محسن فداییجراحی چانه به چه صورت انجام می‏ شود؟

جراحی چانه تصحیح شكل چانه در موقعیتی مناسب است. با بررسی عكس نیمرخ بیمار به راحتی می توان جلو آمدگی (protrusion) یا كوچك و عقب بودن چانه (retrusion) را مشخص كرد. عقب بودن چانه وضعیتی است كه به طور شایع با نوعی از بدشكلی بینی نیز همراه است. با استفاده از یك پروتز به راحتی می توان چانه هایی كه به طور نسبی عقب هستند را تصحیح كرد. همچنین چانه را می توان بدون استفاده از پروتز و با انجام جراحی فك اصلاح كرد. انجام همزمان عمل جراحی بینی و چانه یكی از اعمال شایع جراحی پلاستیك در صورت است.

جراحی رینو پلاستی نیازمند سطح بالایی از مهارت های عملی تكنیكی و هنری استپروتز گونه و چانه در چه مواقعی به كار برده می‏ شود؟

با افزایش سن یا بر اثر تروما یا اختلالات ناشی از بیماری های تومورال ممكن است حجم صورت در ناحیه های كاهش یابد. یكی از بهترین راه های جبران كاهش حجم صورت استفاده از پروتزهایی است كه مورد تایید FDA یا سازمان غذا و دارو قرار گرفته است. پروتزهای مذكور معمولا از داخل دهان و بدون هیچ گونه برش خارجی تعبیه شده و اسكار خارجی به جا نمی گذارند. به دلیل كیفیت بسیار بالای این پروتزها خطر عفونت زایی در آنها بسیار ناچیز است.

آیا با جراحی می توان ناهمگونی فک را تصحیح کرد؟

ناهمگونی در فك بالا و پایین و به عبارت دیگر جفت نشدن صحیح فك بالا و پایین می تواند وضعیت نازیبایی به صورت بدهد. به طور مثال افرادی كه فك بالایشان بسیار عقب تر از فك پایین است، حالتی شبیه بشقاب در صورت خود پیدا می كنند كه به آن Dish face می‏ گویند یا افرادی كه فك بالای بسیار برجسته و فك پایین بسیار عقب تر دارند حالت پوزه درازی به خود می گیرند كه به آن Monkey face یا حالت میمونی گویند. تمام این اختلالات با استفاده از جراحی فك و جابه جا كردن آن روی یكدیگر قابل اصلاح است. قبل از تصمیم گیری و اقدام به عمل جراحی زیبایی صورت حتما از تمامی جوانب عمل آگاه شوید و مشاوره كنید.

برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت - دکتر محسن فداییجراحی لیفت صورت

افزایش سن، شل شدن بافت پوست در صورت و كاهش حجم پوستی خصوصا در ناحیه گونه ها ممكن است باعث افزایش خط خنده، غبغب و افزایش خطوط دور لب ها شود. این تغییرات در قسمت سطحی و زیری پوست صورت ممکن است پیش بیاید. حتی این تغییرات در استخوان های صورت نیز رخ می دهد كه جهت اصلاح وضعیت فوق با عمل جراحی لیفت صورت، قسمت‏ های شل شده به قسمت های بالاتر در صورت منتقل شده و فیكس می شوند.

برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت - دکتر محسن فداییجراحی لیفت پیشانی در چه زمانی صورت می گیرد؟

با افزایش سن به تدریج بر اثر جاذبه و استفاده مكرر از عضلات اخم موقعیت و جایگاه ابرو نسبت به چشم ها تغییر می كند به طوریكه ابروها که معمولا بالاتر از برجستگی استخوانی حفره چشم در قسمت بالا هستند، از موقعیت خود پایین تر می آیند و فاصله بین مژه ها و ابروها به كمتر از دو سانتیمتر کاهش می یابد. این وضعیت در ناحیه بین دو ابرو و پیشانی ظاهری خسته و غمگین را به بیمار می دهد. در صورتی كه با تصحیح این اختلالات خصوصا با روش آندوسكوپی می توان ابروی بیمار را به وضعیت طبیعی خود بازگرداند چرا كه خطوط اخم تصحیح می شود و فاصله بین چشم و ابرو افزایش پیدا می كند و تا حدودی شادابی دوباره به چهره این افراد باز می گردد.

برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت - دکتر محسن فداییتزریق چربی قادر است حجم صورت را برگرداند؟

یكی از بهترین روش ها جهت برگرداندن حجم صورت خصوصا گونه ها و چانه، استفاده از چربی بدن خود فرد است. با استفاده از تكنیك مناسب توسط فردی كه تخصص لازم را در این خصوص دارد می توان نتایج قابل قبولی را در جوانسازی صورت مشاهده کرد.

به چه دلیل  پف  چشم ایجاد می شود و برای از بین بردن این مشكل چه كار باید انجام دهیم؟

چشم توسط یك جدار ضخیم به استخوان های صورت در حفره اربیت (چشم) منتقل شده است كه با افزایش سن این جدار به تدریج شل می‏ شود. همچنین در راستای این مشكل اطراف چشم به سمت خارج برجسته می شود كه یك حالت پف آلود و خستگی را در اطراف چشم ایجاد می كند. اصلاح این پف آلودگی یا به عبارتی پف چشم ها توسط عمل جراحی پلك بالا و پایین قابل انجام است.

برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت - دکتر محسن فدایی

جراحی پلک بالا

برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت - دکتر محسن فدایی

جراحی پلک پایین


دکتر نبی ا.. شریعتی

برترین نکات جراحی پلاستیک بینی و صورت- دکتر محسن فدایینشانی: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، روبروی سازمان بورس پلاک 8، ساختمان پزشکان صدرا، طبقه دوم

تماس مستقیم٨٨١٩٨٩٧٣ - ٨٨٨٧٣٥٥٠٠٩١٠١٤١٤٠٨٩

www.drmohsenfadaee.com


ویدیو مرتبط :
روایت جراحی بینی از نگاه دکتر محسن فدایی