آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



مصرف انواع غذاهای سالم و داشتن طول عمر طولانی!


طول عمر طولانی

طول عمر زیاد مردم ژاپن ریشه در رژیم غذایی سالم آن‌ها دارد.مردم این جزیره که یکی از کمترین آمارهای مرگ و میر در دنیا را دارد، رژیم غذایی سرشار از بعضی کربوهیدرات‌های خاص، سبزیجات، میوه‌ها و ماهی دارند.


ژاپنی‌ها چربی اشباع شده و غذای فرآوری شده کم می‌خورند و در عوض غذایشان سرشار از کربوهیدرات‌های موجود در برنج و سبزیجات است.


دولت ژاپن در سال 2005 یک دستورالعمل غذایی منتشر کرد و به مردم توصیه کرد، از آن پیروی کنند.حدود یک دهه بعد، محققان مرکز ملی سلامت و دارو در توکیو، به دنبال این گشتند که پیروی از دستور غذایی منتشر شده، چه تاثیری بر زندگی مردم گذاشته است. آن‌ها رژیم غذایی و سبک زندگی 36 هزار و 624 مرد و 42 هزار و 920 زن 45 تا 75 ساله را که سابقه بیماری مزمنی نداشتند، به مدت 15 سال زیر نظر گرفتند.


محققان متوجه شدند، داوطلبانی که به دقت رژیم غذایی توصیه شده را تعقیب می‌کردند، کمتر در خطر بیماری‌های قلبی و عروقی بودند و در مجموع 15 درصد کمتر می‌مردند.

دکتر سلام

اخبار مرتبط :

تغذیه مناسب برای داشتن عمر طولانی !

ساده‌ترین راه برای افزایش طول عمر!

مثبت‌اندیشی کلید طول عمر است!

خوراکی های سالم و تاثیر گذار بر داشتن عمر طولانی!

چرا ژاپنی ها پیر و چاق نمیشوند؟ / راز طول عمر ژاپنی ها کشف شد!


ویدیو مرتبط :
طول عمر و غیبت طولانی حضرت مهدی (ع)