همکاری 3000 وکیل و حقوقدان نیکوکار با کمیته امداد/ حل مشکل حقوقی 240 هزار مددجو


معاونت حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اشاره به آنکه در حال حاضر با همکاری مجلس شورای اسلامی قوانینی چون معافیت هزینه دادرسی خانواده‌های کمیته امداد در محاکم قضایی و دادگاه‌های کشور تصویب شده است، گفت: امیدواریم در آینده شاهد تصویب قوانینی همچون ممنوعیت توقیف اموال و مستمری مددجویان کمیته امداد با همکاری مجلس شورای اسلامی کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منصور قمشه در «دومین مجمع حقوقدانان و وکلای نیکوکار» که صبح امروز با حضور رئیس دیوان عدالت اداری،‌ معاونت حقوقی رئیس جمهور، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس شورای حل اختلاف کل کشور، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شورای نگهبان و معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، گفت: تحولات عظیمی بر اساس حکم و فرمان مقام معظم رهبری از ابتدای سال جاری در اساسنامه هیئت امنا و ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شد.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلی کمیته امداد در دوره جدید فعالیت‌هایش براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، حضور وکلا و حقوقدانان در امور قضایی و حقوقی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است. ضمن آنکه همکاری قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضائیه نیز از دیگر تاکیدات معظم‌له در امور این نهاد است.

وی در خصوص همایش مجمع حقوقدانان و وکلای نیکوکار نیز اظهار کرد: رویکرد این همایش در سال جاری آن است که با حضور وکلا، حقوقدانان و روسای سه قوه بتوانیم از نظرات یکدیگر در حل معضلات حقوقی مددجویان امداد بهره مند شویم.

قمشه در ادامه اظهار کرد: حدود 3000 وکیل و حقوقدان برای همکاری با کمیته امداد اعلام آمادگی کرده‌اند که 2500 نفر آنها با امداد همکاری جدی‌ دارند.

معاونت حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در ادامه به جمعیت دائمی چهار میلیون نفری تحت پوشش کمیته امداد و همچنین سه میلیون نفر تحت پوشش حمایت‌های موردی و یک میلیون و 30 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: این افراد دارای مشکلات جدی قضایی و حقوقی هستند که نیاز است به آنها رسیدگی شود؛ در این راستا تا کنون 70 تفاهمنامه توسط کمیته امداد با حوزه حقوقی کشور منعقد شده است.

به گفته قمشه، تاکنون 240 هزار خانواده از مددجویان امداد مشکلات حقوقی‌شان حل شده و بر مشکلات حقوقی و قضایی سایر مددجویان نیز ورود کرده‌ایم.

قمشه در ادامه به مشاوره رایگان حقوقی در دفاتر امداد توسط حقوقدانان و وکلای نیکوکار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طرح غربالگری حقوقی نیز با همکاری دانشجویان حقوقی امداد در سراسر کشور به انجام رسیده است.

معاونت حقوقی و امور مجلس کمیته امداد تصریح کرد:‌ حدود 7000 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در رشته‌های حقوقی تحصیل می‌کنند که طرح غربالگری حقوقی با کمک آنها به انجام رسیده است. همچنین قوانین مرتبط با کمیته امداد نیز از سال 57 تا 93 جمع آوری و منتشر شده است.

معاونت حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان اظهار کرد: همت کمیته امداد زدودن چهره فقر حقوقی از مددجویان با رویکردهای جدید مبنی بر حکم رهبر معظم انقلاب در جهت استیفای حقوق مددجویان و با فراهم آوری تسهیلات لازم است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ایجاد بیش از دو هزار طرح اشتغال توسط کمیته امداد در چهارمحال و بختیاری