آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شيريني ها/ «کيک کاکائو و قهوه»؛ خانوادتان را غافلگير کنيد


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.12 - 18:12

شيريني ها/ «کيک کاکائو و قهوه»؛ خانوادتان را غافلگير کنيد

آخرين خبر/ چي لازم دارم:
شکر 1ليوان
آرد 1ليوان
بيکينگ پودر 1قاشق چايخوري
تخم مرغ 1عدد
روغن مايع 1ششم ليوان
قهوه 1سوم ليوان (دم کرده)
خامه به مقدار لازم ( زده شده)
کره 50گرم
پودر کاکائو 5قاشق غذاخوري
گردو به ميزان لازم (خرد شده)
آلبالو به ميزان لازم (کمپوت يا ميوه تازه)
اسانس وانيل چند قطره
کرم کاکائو به ميزان لازم (براي تزيين)
چطور بپزم:
در ابتدا آرد را با بيکينگ پودر مخلوط کرده و مقدار بسيار کمي نمک به آن اضافه کنيد و آن را 2تا 3بار الک کنيد تا هوا خورده و سبک شود.سپس آن را با شکر مخلوط کنيد و با قاشق هم بزنيد تا يکنواخت شوند.
قهوه را دم کرده و به همراه پودر کاکائو،روغن و کره مخلوط کنيد و روي حرارت قرار دهيد و اجازه دهيد محلول به جوش بيايد سپس آن را از روي حرارت برداشته و کم کم آرد را به آن اضافه کنيد و خوب هم بزنيد تا خمير نرم و لطيفي به دست بيايد.
تخم مرغ ها را جداگانه بشکنيد و خوب مخلوط کنيد تا کف کند و بعد آن را به خمير اضافه کرده و مقداري اسانس وانيل به آن بيفزاييد و مجددا آن را مخلوط کنيد تا به خوبي يکنواخت شود.
مقداري مغز گردو را خرد کرده و به خمير اضافه کنيد.مقداري آلبالو را نيز خرد کرده و داخل خمير بريزيد.قالب مناسبي را انتخاب کرده و کف آن کاغذ روغني بيندازيد و مايه کيک را داخل آن ريخته و داخل فري که از قبل با دماي 180درجه سانتي گراد گرم شده است به مدت 20دقيقه تا نيم ساعت قرار دهيد.
وقتي کيک پخت آن را داخل يخچال قرار دهيد تا خنک شود.
پس از خنک شدن کيک روي آن يک لايه خامه ريخته و خوب صاف کنيد و مجدد روي خامه کرم کاکائو ريخته و خوب پهن کنيد و کيک را 2ساعت ديگر داخل يخچال قرار دهيد و بعد براي سرو آماده کنيد.
نکات:
١-براي دم کردن قهوه مخلوط نصف قاشق غذاخوري قهوه را با نصف ليوان آب روي حرارت قرار دهيد و هم بزنيد تا زماني که نزديک به جوش شود(روي آن کف ايجاد شود اما نجوشد) سپس از روي حرارت برداريد.
2-در صورت تمايل به جاي آلبالو از گيلاس استفاده کنيد.
3- بهتر است گردو و آلبالو را قبل از ريختن در مايه در ارد بغلتانيد تا در کيک ته نشين نشوند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
ماسک صورت جوان کننده با کاکائو و قهوه