علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ژاپنی ها در توسعه زیرساخت های درمانی ایران سرمایه گذاری کنند


به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رسول دیناروند در همایش فن آوری پزشکی ایران و ژاپن در هتل اسپیناس پالاس تهران، ضمن تاکید بر اینکه سیاست ما باز کردن درهای واردات نیست، گفت: با سرمایه گذاری هایی که در ایران در حال انجام است، انتظار داریم بازار دارو و تجهیزات پزشکی ایران طی ۱۰ سال آینده به شدت رشد کند و شرکت های ژاپنی نیز می توانند با سرمایه گذاری، بخشی از بازار ایران را در اختیار داشته باشند.

وی اظهار داشت: انتظار ما از شرکت های ژاپنی سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های درمانی در ایران است.

دیناروند در ادامه افزود: تنها در صورتی که شرکت های ژاپنی سرمایه گذاری کرده و منجر به ارائه خدمات شود، امکان بکارگیری وسیع تر کالاهای سلامت و تجهیزات پزشکی ژاپنی در ایران فراهم می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نگاه مردم و وزارت بهداشت ایران به کالاهای سلامت ژاپنی مثبت است، از علاقه مندی شرکت های ژاپنی برای حضور در بازار ایران تقدیر کرد.

دیناروند تاکید کرد: بهترین راه حضور در بازار ایران، سرمایه گذاری در حوزه های اعلام شده مانند مراکز درمانی، مراکز جامع سرطان، دیالیز، غربالگری بیماری های صعب العلاج و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی است چراکه دولت از آن حمایت می کند.

وی با بیان اینکه از حضور شرکت های ژاپنی در ایران استقبال و از حمایت های دولت ژاپن در این زمینه تشکر می کنیم، افزود: اطمینان می دهیم که تمام زیرساخت های قانونی و حمایت های مقرراتی برای حفاظت و حمایت از سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در ایران وجود دارد و وزارت بهداشت ایران نیز آمادگی کاملی برای کمک، حمایت و پیگیری این سرمایه گذاری ها  دارد.

دیناروند خاطرنشان کرد: شاید اولین سفر رسمی وزیر بهداشت به کشورهای پیشرفته، سفر دوجانبه به کشور ژاپن در ماه فوریه ۲۰۱۵ بود که در آن سفر، همایشی باشکوه از سوی شرکت های ژاپنی با مدیریت جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن) و حضور هیئت ایرانی برگزار شد.

وی به سابقه بسیار طولانی همکاری ایران و ژاپن اشاره کرد و افزود: ۱۴ سال پیش، ژاپن، دومین شریک تجاری ایران بود اما پس از ۱۴ سال، میزان صادرات ژاپن به ایران به رده چهاردهم تنزل پیدا کرده که نشان می دهد تحریم های بین المللی به روابط اقتصادی دو کشور آسیب جدی وارد کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: روابط اقتصادی ایران و حجم تجارت خارجی ایران به هیچ عنوان در این دوره زمانی ۱۴ ساله کاهش نیافت بلکه افزایش هم داشته است.

وی با اشاره به سفر فوریه ۲۰۱۵ به ژاپن، خاطرنشان کرد: در آن سفر، دکتر هاشمی وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که با توجه به روابط تاریخی ایران و ژاپن، انتظار داریم این روابط تاریخی بار دیگر احیا شود این در حالی بود که هنوز مذاکرات هسته ای به سرانجام نرسیده بود و ما با قاطعیت به آنها اعلام کردیم کهمذاکرات به سرانجام خواهد رسید.

دیناروند در پایان یادآور شد: انتظار داریم پس از برداشتن تحریم ها و با توجه به سیاست جدی دولت ایران برای سرمایه گذاری های اساسی در حوزه سلامت، شرکت های ژاپنی، حضور پر رنگ تری در ایران داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
بررسی تاثیر توسعه مالی و زیرساخت‌های حکمرانی بر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی.- حسین