سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهره برداری از بنای یادگاه شهدا در میدان امام حسین(ع)


 به گزارش خبرگزاری فارس، علیزده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در رونمایی از این بنا با بیان اینکه ما وام دار شهدا هستیم، گفت: میدان امام حسین (ع) یکی از میادین اصلی شهر تهران است که ساخت این یادمان برای شهدای گمنام در آن اتفاق مهمی است.

وی درمورد نحوه انتخاب و ساخت این یادگاه ادامه داد: سال گذشته با انتشار فراخوانی از سوی سازمان زیباسازی طرح های بسیاری در خصوص این موضوع به دستمان رسید که در نهایت این اثر انتخاب و به طراح سفارش ساخت داده شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه طرح از زوایای فنی و هنری بسیار خوبی برخوردار است، افزود: امیدوارم با ساخت این یادگاه بتوانیم پاسخگوی خون شهدا باشیم.

به گفته علیزاده بنای یادگاه شهدا از جنس بتن طراحی شده و به نوعی سختی جنگ را به بیننده القا می‌کند که در مزار شهدای گمنام میدان امام حسین(ع) نصب شده است تا محلی برای دعا، راز و نیاز و زیارت افرادی باشد که به آنجا می آیند.

گفتنی است بنای یادگاه شهدا در قالب دایره‌ای به قطر 5/7متر به شکل ضریح ساخته شده است و با نصب آن، شهروندان می‌توانند با سهولت بیشتری در جوار مزار مطهر شهدای گمنام به زیارت بپردازند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/2X0GMF


ویدیو مرتبط :
عزاداری ظهر عاشورا - هیئت های مذهبی روستای نشلج - میدان تعزیه (میدان امام حسین علیه السلام)