فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اظهارات جديد ميرزاده در مورد ادغام کنکور با آزمون دانشگاه آزاد


ايلنا/ رييس دانشگاه آزاد گفت: متأسفانه ادغام آزمون سراسري با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي باعث اضطراب براي بسياري از داوطلبان و خانواده هاي آنها شده است چرا که حذف کنکور دانشگاه آزاد اسلامي، فرصت دوباره داوطلباني که احياناً با استرس و فشارهاي روحي مواجه هستند، را از بين برده است.

ميرزاده در جلسه شوراي راهبردي معاونت مجلس که با حضور چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: از ديدگاه هاي نمايندگان مجلس در مديريت دانشگاه و تنظيم آيين نامه ها و بخشنامه ها بهره مي بريم.

ميرزاده با طرح سوالي از نمايندگان مبني بر اينکه از دانشگاه آزاد اسلامي در سطح ملي و استاني چه انتظاراتي داريد، خواستار بيان ديدگاه ها و انتظارات آنها شد. وي نمايندگان مجلس را کارشناسان کشوري دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامي با بهره گيري از اسناد بالادستي نظام همچون سند چشم انداز، سند علم و فناوري ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري، نظرات نمايندگان، اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و... سند توسعه ششم خود را تدوين کرده است.

ميرزاده با بيان اينکه اين سند مبتني بر آمايش سرزميني و با توجه به شرايط 31 استان تدوين شده است، گفت: در مجموعه بزرگي مثل دانشگاه آزاد اسلامي، حرکت بدون داشتن چشم انداز و برنامه، مانند قدم گذاشتن در تاريکي است.

وي ضمن انتقاد از برخي ديدگاهها در مورد پايين بودن سطح علمي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي گفت: همانگونه که مي دانيد، در زمان حاضر بهره هوشي تنها براساس IQ سنجيده نمي شود بلکه اکثر روانشناسان مولفه هاي ديگري از جمله هوش هيجاني، هوش معنوي، هوش سياسي و هوش مديريت را نيز لحاظ مي کنند. از سوي ديگر جالب است بدانيد بسياري از دانش آموختگان اين دانشگاه موفق به ادامه تحصيل در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري در بهترين دانشگاههاي دولتي مي شوند.

ميرزاده در ادامه اين جلسه اظهار داشت: خود را بي نياز از مشورت صاحبنظران و کارشناسان نمي دانم و بناي مديريت اين دانشگاه را از ابتدا بر پايه بهره مندي از خرد جمعي نهاده ام.

وي با اشاره به اصلاح روند تدوين آيين نامه ها و بخشنامه هاي دانشگاه آزاد اسلامي طي دو سال گذشته گفت: با همفکري صاحبنظران توانستيم مجموعه 30هزار صفحه اي قوانين دانشگاه آزاد اسلامي را در يک مجلد 3هزار صفحه اي گردآوري و منتشر کنيم.

علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي يک الگوي جهاني است که بايد از حيثيت، توان و کيان آن ازطريق تأثيرگذاري بر افکارعمومي دفاع شود تا نظرات منفي که پيرامون آن وجود دارد، از بين برود.

وي با تأکيد بر کيفي سازي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي بايد با برنامه ريزي دقيق و جامع نسبت به برخي نگاههاي منفي که در مورد دانشگاه وجود دارد، اقدام کنند.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي افزود: به عنوان مثال واحد دندانپزشکي تهران يا خوراسگان از سطح علمي بسيار بالايي برخوردار بوده به گونه اي که با بهترين دانشگاههاي دولتي رقابت مي کند. اين چهره مناسب بايد در مورد ساير واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي نيز تعميم يابد.

محمدرضا تابش، نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن انتقاد از متناسب نبودن رشته هاي دانشگاهي با نياز مناطق جغرافيايي اظهار داشت: متأسفانه پژوهش هاي دانشگاهي، کاربردي نبوده و اثرات آن در جامعه مشهود نيست. سالانه تزهاي بسياري از سوي دانشجويان دکتري و کارشناسي ارشد ارائه مي شود اما تاکنون دردي از جامعه دوا نکرده است.

وي افزود: دانشگاه آزاد اسلامي توانست به خوبي پا به حوزه آموزش عالي کشور گذارد و مشکلات بسياري را حل کند اما بايد سعي کنيم ضريب تأثير اين دانشگاه را در حل مشکلات اقتصادي نيز افزايش دهيم.

ابوالقاسم خسروي سهل آبادي، نماينده مردم تربت حيدريه نيز در اين جلسه خواستار سرمايه گذاري دانشگاه آزاد اسلامي و ورود سازمان سما به اين حوزه شد.

همچنين در اين جلسه رضا عبدالهي، نماينده ماهنشان گفت: در جهاني زندگي مي کنيم که رقابت حرف اول را مي زند. بايد سعي کنيم هم دانشگاه هاي دولتي و هم دانشگاه آزاد اسلامي به جايگاه قابل قبولي در رنکينگ هاي جهاني دست يابند.

وي افزود: يکي از گرفتاري هاي اقتصاد امروز ما اين است که به دليل پايين بودن کيفيت مواداوليه، توليدات ما در بازار جهاني جايي ندارد و بسياري از منابع و توليدات ما به همين دليل هدر مي روند.

حسينعلي شهرياري، رئيس کميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: بايد ديد در هر استاني چه پتانسيل ها و ظرفيت هايي وجود دارد تا براي ايجاد رشته و اشتغالزايي در آن برنامه ريزي کرد.

وي ضمن تقدير از برنامه هاي دکتر ميرزاده بخاطر توسعه تحصيلات تکميلي افزود: از دانشگاه آزاد اسلامي مي خواهيم براي توسعه مناطق در هر استان متناسب با نيازهاي آن، برنامه ريزي کند. مطمئنيم دانشگاه آزاد اسلامي با برنامه هاي خوبي که آغاز کرده، تأثير بسزايي در رفع ناهنجاري هاي جامعه خواهد داشت.

جواد هروي، رئيس کميته آموزش عالي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در اين جلسه گفت: دولت بايد دانشگاه آزاد اسلامي را تقويت کرده و از آن در مسير توسعه کيفي حمايت کند. دانشگاه آزاد اسلامي بعد از توسعه کمي و کيفي در داخل کشور، بايد به دنبال توسعه در ديگر کشورها نيز باشد. امروز زمان مناسبي است که دانشگاه آزاد اسلامي در خاورميانه نيز توسعه پيدا کند.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد
telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آزمون EPT , آزمون زبان دانشگاه آزاد