فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«اصلاحات و فروپاشی» به ایستگاه چاپ هشتم رسید


به گزارش خبرگزاری فارس، چاپ هشتم کتاب «اصلاحات و فروپاشی» تألیف حسن واعظی که به تشریح طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی در ایران می‌پردازد، از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

کتاب حاضر چهار موضوع اصلی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. اول تبیین دلایل و مکانیسم های اجرایی طرح فروپاشی در شوروی، دوم بررسی اشتباهات فاحش مقام های طراز اول و جریان های سیاسی شوروی در روند ایجاد اصلاحات که منجر به متلاشی شدن حکومت و عارض شدن فقر عمومی بر مردم شوروی شد و استراتژی آمریکا و غرب را متحقق ساخت.

سوم چگونگی سوءاستفاده و بهره برداری آمریکا از مسأله اصلاحات و جایگزین کردن مطالبات مورد نظر خود بر مطالبات اصلاح طلبانه مردم و سوق دادن جامعه به سمت تلاشی، هرج و مرج و آنارشیسم و چهارم تشریح طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی در ایران.

هدف اصلی این مجموعه تبیین استراتژی آمریکا و صهیونیسم جهانی و افشای ابعاد مختلف طرح بازسازی شده فروپاشی شوروی در ایران و خنثی سازی آن با عبرت از اشتباهات فاجعه آمیز نیروهای سیاسی در اتحاد جماهیر شوروی است. اشتباهات جبران ناپذیری که منجر به فروپاشی و از دست رفتن سرمایه های عظیم و قرار گرفتن ملت روسیه در ورطه بحران های طاقت فرسا شد.

در فصل اول کتاب «اصلاحات و فروپاشی» چگونگی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و طرح های آمریکا و غرب برای دستیابی به این هدف مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل دوم ابعاد مختلف طرح آمریکا و صهیونیسم جهانی برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران و شکست حکومت اسلامی به سبک و سیاق آنچه در شوروی اتفاق افتاد تجزیه و تحلیل شده است.

در فصل سوم کتاب متن کامل مذاکرات مولف کتاب را با مسئولین طراز اول روسیه، سیاستمداران، متفکران و همچنین طراحان و معماران اصلاحات و تحولات 15 سال گذشته در شوروی دیده می شود. در این مذاکرات دلایل فروپاشی شوروی، اشتباهات فاحش جناح های سیاسی، ابعاد مختلف طرح های آمریکا و غرب، مطبوعات وابسته و عناصر نفوذی در مراکز حساس و کلیدی و همچنین نقش قدرت های خارجی در فروپاشی شوروی به تفصیل بیان گردیده که جنبه کاملا مستند گونه دارد.

هدف دیگر کتاب «اصلاحات و فروپاشی» آن است که اصلاحات واقعی از اصلاحات آمریکایی تفکیک گردند و خطرات پنهان و آشکار دشمنان اسلام و بدخواهان کشور حتی الامکان تبیین شود و مکانیسم شبهه افکنی، ذهنیت سازی و تردیدآفرینی در میان نسل جوان به ویژه دانشجویان نسبت به مبانی دینی و ارزش های الهی و قوانین اسلام با هدف متزلزل ساختن هویت فرهنگی ملت ایران تشریح گردد و عوامل اجرایی فروپاشی به سبک شوروی و اهداف پنهان اصلاحات آمریکایی معرفی و افشا شوند. جریان های سیاسی کشور با بصیرت و آگاهی در دام استراتژی ها و وعده های توخالی آمریکا گرفتار نگردند همچنانکه اصلاح طلبان روسی در چنین گردابی گرفتار آمدند.

چاپ هشتم کتاب «اصلاحات و فروپاشی» در 200 صفحه و با قیمت 9000 تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان به مباحث سیاسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/U3JMHC


ویدیو مرتبط :
‫نشریه راه به ایستگاه شصت و یکم رسید‬‎