سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فیصل مقداد: سوریه از ایران نفت وارد می‌کند/ امکان ملحق شدن ارتش آزاد به نیروهای ارتش سوریه


فیصل مقداد: سوریه از ایران نفت وارد می‌کند/ امکان ملحق شدن ارتش آزاد به نیروهای ارتش سوریه

تسنیم/ معاون وزیر خارجه سوریه با رد اتهام مقامات ترکیه مبنی بر خرید نفت داعش توسط سوریه طرح چنین اتهامی را یک ادعا دانست و تاکید کرد: سوریه نفت از داعش نخریده و نخواهد خرید بلکه دمشق نفت را از کشورهای دوست به ویژه ایران وارد می کند.

فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در گفت وگو با خبرگزاری ریا نووستی روسیه با اشاره به حمایت عربستان از گروههای تروریستی در سوریه و تشکیل ائتلاف فرضی و خیالی با رویکرد مذهبی و طایفه ای گفت: عربستان نمی تواند بخشی از جنگ علیه تروریسم باشد.

وی امکان مشارکت دمشق را در ائتلاف های فرضی ( ائتلاف اسلامی) که رویکرد طایفه ای یا مذهبی دارد، رد کرد و گفت: تروریسم دین ندارد و به اعتقاد من بین اقدامات داعش و دولت عربستان که برای حمایت از گروههای تروریستی در سوریه ائتلاف تشکیل می دهد، تفاوتی وجود ندارد از همین رو این کشور نمی تواند بخشی از جنگ علیه تروریسم باشد.

امکان ملحق شدن ارتش آزاد به نیروهای ارتش سوریه
فیصل مقداد در بخش دیگری از ین مصاحبه تصریح کرد: چنانچه ارتش آزاد ماهیت خود را تغییر داده و از سلاح کشیدن به روی غیرنظامیان دست بردارد، امکان ملحق شدن آن به نیروهای ارتش سوریه برای مبارزه با داعش بعید نیست.
وی افزود: اگر ارتش آزاد بتواند ماهیت خود را تغییر داده و با نیروهایی که علیه تروریسم مبارزه می کنند، همکاری داشته باشد این اقدام باید علنی باشد و ارتش آزاد باید از نشانه رفتن غیرنظامیان و انسان های بیگناه و نیز تخریب دست برداشته و افرادی را که ربوده است بازگرداند و این گروه دیگر عملا موجودیتی ندارد.

در نشست ریاض نمایندگان واقعی مخالفان حضور نداشتند
معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: دمشق نشست مخالفان سوری در ریاض را پیگیری کرده و معلوم شد عربستان به افرادی که نماینده مخالفان سوریه نیستند اجازه داد در این نشست شرکت داشته باشند به اضافه اینکه نشست مزبور گروههای تروریستی را نیز در برگرفت.

وعده دیدار ما با تروریست ها فقط در میدان نبرد
وی همچنین تاکید کرد: دولت سوریه فقط در میدان ن نبرد با گروههای تروریستی دیدار دارد.
این مسئول سوری تاکید کرد: فقط در میدان نبرد است که می توان با آنان رودر رو شد و با گفت‌وگو با مخالفان واقعی حاضر در صحنه که تاثیرگذار هستند، موافقیم و عربستان را شایسته برگزاری چنین دیدارهایی نمی دانیم زیرا آشکارا از گروههای تروریستی مسلح حمایت می کند و اقدمات آن با تمام تصمیمات ژنو یک و دو در تعارض آشکار است.

سوریه از ایران نفت وارد می‌کند

فیصل مقداد در ادامه با رد اتهام مقامات ترکیه مبنی بر خرید نفت داعش توسط سوریه طرح چنین اتهامی را یک ادعا و بی ارزش دانست و تاکید کرد: سوریه نفت از داعش نخریده و نخواهد خرید بلکه دمشق نفت را از کشورهای دوست به ویژه ایران وارد می کند.
وی تصریح کرد: به صراحت می گویم که نفت را از کشورهای دوست بخصوص جمهوری اسلامی ایران که هر ماه سه کشتی حامل نفت به سوریه ارسال می کند، وارد می کنیم.

خرید نفت از داعش توهین به سوری‌هاست

مقداد تاکید کرد: به هیچ وجه از داعش نفت خریداری نکردیم زیرا این اقدام به مثابه توهین به سوری‌هاست و چگونه می توان با داعش مبارزه کرد و از آن نفت خرید؟ این منطقی نبوده و تبلیغات وادعای بی‌ارزش از سوی ترکیه و آمریکا است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
حمله نیروهای ارتش آزاد ( تروریستهای سوری ) به ایست بازرسی ارتش سوریه