علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کاهش ۷ کیلومتری سرعت غیرمجاز در کشور


به گزارش خبرنگار مهر، شهرام آدم‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از فاز اول سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای با اشاره به اینکه حمل‌ونقل شاخصه مهم توسعه کشور است، گفت: در راستای جلوگیری از افزایش تلفات سوانح رانندگی در دنیا طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی از سال ۲۰۱۱ میلادی تا سال ۲۰۲۰ به عنوان دهه ایمنی نامگذاری شد تا میزان تلفات سوانح رانندگی دنیا کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در دنیا سالانه یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان می‌بازند و ۵۰ میلیون نفر نیز مصدوم می‌شوند، افزود: اگر روند تصادفات به همین منوال طی شود تا سال ۲۰۲۰ سوانح رانندگی که امروز عامل هشتم مرگ و میر در دنیا محسوب می‌شود به عامل سوم دنیا می‌رسد. در این راستا در سراسر دنیا دهه ایمنی مطرح شد تا جان ۵ میلیون نفر در این دهه از سوانح رانندگی حفظ شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام اینکه اگر در یک بزرگراه میزان سرعت میانگین ۵ درصد کاهش یابد، تلفات سوانح رانندگی تا ۲۲ درصد کاهش می‌یابد، افزود: در دنیا سالانه ۱۵ درصد تلفات سوانح رانندگی در حال کاهش است اما این رقم در ایران کمتر از ۵ درصد در سال است.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه بطور حتم با تجهیز سامانه‌های ثبت تخلف سرعت تا ۲۴ درصد تلفات رانندگی در جاده‌ها کنترل می‌شود، اظهار داشت: سرعت غیر مجاز در کشور امروز ۷ کیلومتر کاهش یافته است و این رقم بزرگی است که برای اولین بار محقق شد.

وی به احداث سامانه‌های ثبت تخلف سرعت اشاره کرد و گفت: رکورد نصب زیرساخت‌ها در این پروژه بسیار مطلوب است زیرا در ۷ ماه ۷۴ سامانه نصب شد و زیرساخت‌های سامانه‌های دیگر نیز اجرا شد که البته برنامه‌ریزی شده است تا مردادماه سال آینده ۶۰۰ سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌های کشور نصب شود.


ویدیو مرتبط :
سرعت غیرمجاز