سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



با نیش یک پشه این مرد را به این روز انداخت


up_e3833710a9d0bba7a54b8dba42254e5b

 یک پشه با نیش زدن پای یک مرد وی را به بیماری داءالفیل مبتلا کرد و موجب شد پای این مرد مانند پای فیل تورم کند نیش این پشه غدد لنفاوی بدن بیمار را نشانه میگیرد

نیش پشه باعث شد مردی از آمریکای جنوبی به مدت 20 سال به یکی از بیماری های خطرناک شایع در مناطق استوائی معروف به ” داء الفیل ” مبتلا شود.

 ریموند از طریق نیش پشه به بیماری معروف به داء الفیل مبتلا شده و توان حرکتی خود را از دست داده است.

روزنامه انگلیسی ” دیلی میل” درگزارشی نوشت: این بیماری گاه موجب تورم شدید دست و پای افراد مبتلا می شود و درباره ریموند ساق پای چپ او به شدت ورم کرده و مانند پای فیل شده است.

ریموند درزمان حاضر در ” سائو خوزه ریو بریتو” تحت درمان است، و با وجود اینکه پزشکان ابتدا نتوانستند تورم پاهایش را کم کنند؛ اما پیش بینی کرده اند که در چند هفته آینده از میزان ورم کاسته شود.

به نوشته دیلی میل ، مواردی از ابتلا به این بیماری در آفریقا و آمریکای میانه، جنوبی و آسیای جنوبی و جزایر اقیانوس آرام مشاهده شده است.

با اینکه آثار بیماری داء الفیل در اکثر مبتلایان ظاهر نمی شود اما انگل های ناشی از نیش پشه ها می تواند کلیه و غدد لنفاوی فرد را مختل کنند، حتی اگر هیچ آثاروعلائمی از این بیماری در شخص مشاهده نشود.

پزشکان قرص هایی برای خارج کردن انگل ها از بدن بیمار تجویز می کنند؛ اما در مواردی مانند ریموند، نبرد برای ازمیان برداشتن کامل آثار بیماری گاه ممکن است تا پایان عمر فرد مبتلا ادامه یابد.

داء الفیل چیست؟

بیماری داء الفیل با نام علمی ” فیلاریازیس لنفاوی” درمناطق گرمسیری مشاهده شده و با انتقال انگل از طریق نیش پشه انسان را مبتلا می کند.

انگل ها با قرار گرفتن روی پوست فرد وارد بدن و عروق لنفاوی شده و به کرم تبدیل می شوند.

پایگاه خبری شبکه العالم


ویدیو مرتبط :
جزییاتی عجیب از نیش پشه و نحوه ی نیش زدن آن