فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



بسته حمایتی دولت کفاف هزینه‌های چند ساعت یک کارخانه کاغذ را هم نمی‌دهد


ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی، مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به بسته حمایتی دولت برای واحدهای صنعتی گفت:‌ اخیراً‌ دولت چندین بسته پیشنهادی برای عبور از رکود ارائه کرده است،‌ برای نمونه چهار هزار میلیارد تومان برای صنعت خودرو اختصاص داده شد، اما در این میان بسته حمایتی دولت برای خروج از رکود در بخش واحدهای صنعتی بسیار ناچیز است و عملا‌ً گره‌گشا نخواهد بود.

وی ادامه داد:‌ بخش کوچکی از بسته حمایتی برای واحدهای صنعتی به کاغذ و روزنامه اختصاص پیدا کرده است؛ به این شیوه که تولیدکنندگان کاغذ روزنامه و تحریر با نرخ 24 درصد وام دریافت کنند که خوب طبیعی است اولاً نرخ 24 درصد قابل قبول نیست‌،(البته بانک مرکزی اعلام کرده است که نرخ 20 درصد است ولی بانک‌ها نرخ آن را 24 درصد اعلام می‌کنند) ثانیاً رقم تسهیلات بسیار پایین است،؛ 10 میلیارد و پنج میلیارد تومان برای یک کارخانه صنعتی رقم بسیار پایینی است.

روغنی تصریح کرد:‌ برای نمونه به کارخانه کاغذ پارس دو میلیارد و 800 میلیون تومان اختصاص یافته است که این رقم برای فعالیت چند ساعته این کارخانه کافی است؛ بنابراین دردی را دوا نخواهد کرد‌. رقم اختصاص یافته به کارخانه مازندران نیز برای فعالیت دو روز این کارخانه کفایت می‌کند.

رئیس سندیکای کاغذ و مقوا تصریح کرد:‌ در این‌باره موارد را به وزارت صنعت‌، معدن و تجارت اعلام کرده‌ و خواستار اصلاح رقم تسهیلات شده‌ایم،‌ زیرا هم باید رقم تسهیلات را افزایش داد و هم اینکه در نرخ آن بازنگری کرد،‌ فعلاً وزارت صنعت در حال چکش‌کاری موضوع است و امیدواریم هرچه سریع‌تر به جمع‌بندی برسند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کارخانه کاغذ سازی ناین دراگون |کاغذ|کارتن|مقوا|بسته بندی