ممنوعیت توزیع سوخت مازوت در شعاع 50 کیلومتری اصفهان تا نیمه بهمن ماه


وضعیت حذف سوخت مازوت در صنایع و رسته‌های صنفی آلاینده مستقر در شعاع 50 کیلومتری اصفهان در گروه کاری منابع ثابت آلاینده، مدیریت سبز، فضای سبز، انرژی‌های نو و تجدید پذیر بررسی شد.

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، دبیر برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در این کارگروه با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات در دست اجرا در راستای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: در این کارگروه گزارش توزیع سوخت در شعاع 50 کیلومتری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین گزارشی در خصوص مقدار سوخت مازوت توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده شرکت پخش فراورده‌های نفتی ارائه شد.

مهدی ترکاشوند با اشاره به مصوبات کارگروه افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز ملزم شد تا 15 بهمن ماه امسال از توزیع سوخت مازوت در شعاع 50 کیلومتری خودداری کند.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، مازوت توزیعی و در اختیار کارخانه‌های سیمان در شعاع 50 کیلومتری را فقط برای گرم نگه داشتن کوره‌ها منظور کند و از تولید توسط این واحدها با سوخت مازوت جلوگیری به‌عمل آورد.

ترکاشوند تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که در جلسه‌ای با حضور اتحادیه‌های آجر، ریخته‌گری‌ها از سوخت جایگزین برای تولید و مصرف به جای سوخت مازوت استفاده شود و صنایع بزرگ استان (فولاد مبارکه، ذوب آهن..........) در خصوص تغییر فرآیند و استفاده ازسوخت‌های جایگزین با هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل حفاظت محیط زیست اقدام کنند.

وی گفت: صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌ها و شهرداری‌های مستقر در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان موظف شدند که در شرائط پایداری هوا نظارت برتولید، کاهش آلودگی واحدهای صنعتی، شهرک‌های صنعتی و همچنین رسته‌های آلاینده در این شعاع را به‌عمل آورند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
معافیت مالیاتی شهرک های صنعتی تا شعاع 30 کیلومتری شهرها