ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



رکوردهاي دست نيافتني گرد مولر در بوندس‌ليگا و تيم ملي فوتبال آلمان


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.12 - 18:28

رکوردهاي دست نيافتني گرد مولر در بوندس‌ليگا و تيم ملي فوتبال آلمان

ايرنا/ رکورد گرد مولر 70 ساله با 40 گل در يک فصل بوندس ليگا و 68 گل در 62 ديدار تيم ملي فوتبال آلمان همچنان باقي است.
در آستانه تولد 70 سالگي گرد مولر، رکورد 40 گل او در يک فصل بوندس ليگا هنوز پابرجاست و هيچ بازيکني تاکنون نتوانسته رکورد 40 گل او در فصل 72- 1971 او را بشکند.
گرد مولر اخيرا به علت بيماري آلزايمر در بيمارستان بستري شده است.
روبرت لواندوفسکي مهاجم بايرن مونيخ که در 11 مسابقه ليگ 13 گل به ثم رسانده است، تاکيد کرد که رکورد مولر در 34 مسابقه دست نيافتني است.
روبرت لواندوفسکي با پنج گلي که در ديدار يک ماه قبل بايرن مونيخ در مقابل ولفسبورگ به ثمر رساند، نامش را در تاريخ بوندس ليگا جاودانه کرد، در اين باره گفت: اگر در هر مسابقه دو يا سه گل به ثمر برسانيم، شايد بتوانيم در باره شکستن رکورد مولر فکر کنيم.
بايرن مونيخ با مولر که در هر مسابقه چهار يا پنج گل به ثمر رسانده است، در فصول 1971- 72 با 22 امتياز قهرمان بوندس ليگا شد و به عنوان مدعي اصلي ليگ آلمان شناخته شد.
مولر که به بمب افکن فوتبال آلمان معروف است، در مسابقات جام جهاني مجموعا ۱۴ گل به ثمر رساند و تا سال ۲۰۰۶ که رونالدو، ستاره ي برزيلي با پانزدهمين گل خود در رقابت هاي جام جهاني آلمان، رکورد مولر را شکست، پيشتاز بود. البته بعدها ميروسلاو کلوزه، ملي پوش کارکشته آلمان به نوبه خود رکورد رونالدو را شکست و آلمان در اين عرصه بار ديگر از رقيبان پيشي گرفت.
فرانتس بکن باوئر قيصر فوتبال آلمان و يکي از بزرگ ترين بازيکنان تاريخ اين ورزش گفته است: هر آنچه را که ما به دست آورديم و هر افتخاري که نصيب خود ساختيم، مديون گرد مولر هستيم.
مولر خيلي زودتر از چيزي که همه انتظار داشتند از فوتبال ملي خداحافظي کرد، اما نامش به پررنگي رکورد ۶۸ گل در ۶۲ بازي ملي، در تاريخ فوتبال جهان باقي خواهد بود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
گرد مولر ، استوره ی فوتبال آلمان