سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس كل بانك مركزی با ثابت نگه داشتن تولید نفت ایران مخالفت كرد


سیف به 'سی ان بی سی' گفت كه سهمیه صادرات نفت ایران در اوپك 2.4 میلیون بشكه در روز است؛ در شرایط تحریم این سهمیه تكمیل نشد و برخی از اعضای اوپك این عقب ماندگی را با افزایش تولید خود جبران كردند.
سیف افزود: ' ایران سعی می كند تا عقب ماندگی خود از سهمیه اش را جبران كند و همین كار را خواهد كرد و جهت گیری اصلی اقتصاد ما نیز همین خواهد بود.' وی دیگر اعضای اوپك را مسبب سقوط 37 درصدی قیمت نفت دانست.
رئیس بانك مركزی گفت: 'درخواست توقف تولید را كشورهایی مطرح می كنند كه مسئول نفت مازاد در بازار هستند. این كشورها بیشتر از سهمیه شان نفت تولید كرده اند كه این منصفانه نیست.'
سیف متذكر شد كه این سخنان تنها نظر شخصی اوست و تصمیم گیری نهایی بر عهده بیژن زنگنه وزیر نفت خواهد بود.
به گزارش ایرنا، تولیدكنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپك (سازمان كشورهای صادركننده نفت) امروز (یكشنبه) درشهر دوحه قطر گردهم آمده اند تا تلاش كنند طرح فریز نفتی (حفظ سقف تولید نفت در سطح ژانویه 2016) را برای كاهش عرضه نفت و بهبود قیمت ها تصویب كنند.
توافق اولیه طرح فریز نفتی در ماه فوریه(بهمن-اسفند) 2016 بین كشورهای روسیه، عربستان، قطر و ونزوئلا حاصل شد. روسیه به عنوان بزرگترین تولیدكننده نفت غیرعضو اوپك و عربستان به عنوان بزرگترین تولیدكننده نفت عضو اوپك نقش اصلی را در عرضه بیش از تقاضای نفت به بازار و افت قیمت ها دارند. میزان اضافه عرضه نفت به بازار اكنون یك میلیون و 500 هزار بشكه در روز برآورد می شود.
عربستان سعودی از ماه ژوئن (خرداد-تیرماه) 2014 با هدف جلوگیری از سهم گیری نفت شیل (تولید نفت از ماسه های نفتی) از بازار جهانی نفت، افزایش تولید نفت را بدون هیچ اجماعی با دیگر تولیدكنندگان هم گروه خود آغاز كرد و با این اقدام قیمت های نفت را از 115 دلار در ماه ژوئن 2014 به 76 دلار در هر بشكه در ماه نوامبر همان سال كاهش داد.
روند نزولی قیمت ها در سال 2015 تداوم یافت و قیمت هر بشكه نفت به سطح 30 دلار نیز سقوط كرد. اعلام توافق اولیه طرح فریز نفتی در ماه فوریه سال جاری میلادی، قیمت های نفت را 30 درصد بالا برد. قیمت های نفت در آستانه نشست دوحه به دامنه 40 تا 43 دلار رسید. مازاد عرضه نفت خام در بازارها موجب كاهش 70 درصدی قیمت آن از اواسط سال 2014 تاكنون شده است.
بیژن زنگنه وزیر نفت با حمایت از طرح تثبیت تولید نفت (فریز نفتی) و برگزاری نشست دوحه گفته، ایران تحت هیچ شرایطی نمی تواند از حق و سهم تاریخی خود از بازارهای جهانی نفت خام صرف نظر كند.
اروپام**3092**1517

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ثامن الحجج مورد تایید بانك مركزی