سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نبرد طلا در بازارهای جهانی/ تحلیل گران آمریکایی چه پیش بینی از قیمت طلا دارند؟


نبرد طلا در بازارهای جهانی/ تحلیل گران آمریکایی چه پیش بینی از قیمت طلا دارند؟خبرآنلاین/ بازارهای مالی ممکن است به رشد برگردند؛ چرا که سرمایه گذاران عصبی حالا دارند نشان می دهند که به طلا بسیار علاقه دارند.

13.4 میلیارد دلار سرمایه عدد چشمگیری است که به بازار طلا طی 11 هفته گذشته ریخته شده است.بانک آمریکایی میرلی لینچ گزارش داده که این بزرگترین هفته پایدار سرمایه گذاری برای طلا از زمان بحران مالی 2009 بوده است.

همیشه طلا دارایی امن در نظر گرفته می شود و انتظار می رود که قیمت آن با تقاضا افزایش یابد. وقتی مردم درباره اقتصاد نگران هستند و از ترس از تورم دارند،طلا سرمایه گذاری مطمئنی است،خصوصا وقتی نگرانی ها درباره بحران اقتصاد از بازار سهام مشخص شد،خیلی زود قیمت طلا سربه فلک کشید.

طلا حالا با ریزش بازارهای بورس رشد 15 درصدی را به ثبت رسانده و به 1221 دلار در هر اونس رسیده است. در واقع سرمایه گذارها هنوز در حال نبرد بزرگ در بازار طلا هستند ، بازاری که به طور قابل توجهی آرام است.ترس از بحران اقتصادی با سقوط قیمت نفت و توقف آن در محدوده قیمتی کنونی افزایش یافته است.این کشتی به گل نشسته که از 11 فوریه درحدود 2 هزار نقطه پایین آمده ، اخیرا به سمت مثبت شدن چرخیده است.

کیوین نورش تحلیل گر در گزارشی نوشته است:همه این حدس ها درباره آینده و نگرانی از بعضی سورپرایزهای غیرقابل پیش بینی، ممکن است دروغ بزرگی باشد. اما سورپرایزهای غیر قابل پیش بینی که ممکن است مردم را نگران کند،کدام است؟

خیلی از سرمایه گذاران معتقدند که نوسانات قیمتی در این سال با تاخیر خواهد بود . فدرال رزرو تلاش کرده که نرخ بهره را افزایش بدهد.زیرا عواقب پیش بینی نشده ای که با نرخ منفی بهره توسط بانک مرکزی اروپا و همچنین تصمیم ژاپن در این رابطه آزمایش شد،موفق نبود.

این هفته بانکها به یک ریسک جدید جهانی که خیلی به وضعیت کنونی طلا کمک می کند،دامن زدند؛ رکود تورمی.

این یک ترکیب زننده از افزایش رکود همراه با بیکاری بالا و ریسک های قیمتی است.اقتصاد آمریکا از رکود سال 1970 تجربه تلخی دارد،زمانی که اوپک تولید نفت را به دلیل اینکه قیمت انرژی کاهش داشته، تحریم کرد.سرمایه گذاران اکنون بر کاهش ریسک ها تمرکز کرده اند، اما شاید موقعیت افزایش تورم ایجاد شود.

مطمئنا رکود تورمی تاکنون به عنوان یک ریسک غریب الوقوع دیده نشده بود.برخی بانکهای امریکایی هم پیش بینی کرده اند که تورم ممکن است با رشد کمی رو به افزایش بگذارد.

به هر حال تحلیل گران بانک بانک آمریکایی بوفا فکر می کند که رکود تورمی ریسک رشد را بالا می برد.در بین دوره هایی که رکود تورمی وجود داشته، بوفا گفته بود که رشد پایین و تورم بالا دلیلی است که سهام بلغزد و کالاها به خصوص نفت و طلا وضعیت بهتری داشته باشند. حتی اگر طلا در سال 2016 وضعیت فوق العاده ای داشته باشد، اقتصاد مرکزی باور دارد که این کالای زرد جای رشد بالاتری خواهد داشت.

این برشی است که انتظار می رود طلا با رشد دیگری تا 10 درصد قبل از پایان امسال به حدود 1350 دلار در هر اونس برسد.

منبع: سی ان ان مانی

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی