«شما برنده شده‌اید»، دروغ کلاهبرداران پیامکی


سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان عنوان کرد: ارسال یک پیامک دلیل بر برنده‌شدن شما در طرح نیست و اصرار فرستنده پیامک نشان‌دهنده کلاهبرداری است.

اعضای باند کلاهبرداری پیامکی بعد از دستگیری به ۲۵ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند. سرهنگ حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتای استان مازندران دراین‌باره توضیح داد: «فردی شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه افرادی به بهانه اینکه در مسابقه طرح همراه اول مبلغ ١٥‌ میلیون ریال برنده شده، او را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و از وی ١٥٠ ‌میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش شرق، وی تصریح کرد: متهمان اینترنتی در اقدامی مشابه اقدام به کلاهبرداری ٤٠٠‌ میلیون ریالی از یک شهروند دیگر نیز کردند. سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: پس از شناسایی متهم در تهران، مأموران فتا با هماهنگی مقام قضائی و در عملیاتی هماهنگ او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: متهم در تحقیقات فنی و پلیسی به ارتکاب جرم با همکاری یکی از همدستانش اعتراف کرد.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه در همین ارتباط مأموران با شناسایی برخی متهمان دیگر این پرونده بیش از ٢٥ فقره کلاهبرداری پیامکی را کشف کردند، تصریح کرد: متهمان این پرونده در چندین مرحله عملیات در استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای مازندران اظهار کرد: سرکرده اصلی‌ این پرونده فردی در تهران بود که به یکی از روستاها در استان‌های جنوبی کشور متواری شده بود و با هماهنگی قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان عنوان کرد: ارسال یک پیامک دلیل بر برنده‌شدن شما در طرح نیست و اصرار فرستنده پیامک نشان‌دهنده کلاهبرداری است. وی افزود: برای واریزکردن وجه به حسابتان به هر دلیلی نیاز به حضور شما در پای دستگاه خودپرداز نیست.

رئیس پلیس فتای مازندران به شهروندان خاطرنشان کرد: دقت داشته باشید رمز دوم کارت خصوصی است و هیچ مرجعی حتی بانک نیاز به رمز دوم کارت شما ندارد. همچنین به پیامک‌ها و تماس‌های مشکوک تلفنی پاسخ ندهید.


ویدیو مرتبط :
باند کلاهبرداران پیامکی منهدم شد