سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقام سازمان ملل: پوشش بیمه سلامت برای پناهندگان در ایران بی نظیر است


به گزارش ایرنا، سیوانکا داناپالا که به همراه هیاتی از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران به شیراز سفر کرده است، این اظهارات را شامگاه سه شنبه در دیدار این هیات با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و استاندار فارس و دیگر مدیران این استان بیان کرد.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران اظهار کرد: اقدام ایران در ارتباط با بیمه سلامت اتباع خارجی اتفاق بسیار خوبی برای این کمیساریا تلقی می شود چرا که چنین اقدامی برای نخستین بار در سطح بین المللی در ارتباط با مهاجران از سوی کشور میزبان صورت می گیرد.
داناپالا افزود: حکم رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم کردن شرایط تحصیل برای فرزندان پناهندگان در ایران نیز جای تشکر و قدردانی دارد.
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران اظهار کرد: هم اینک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بیشترین تعداد پناهندگان افغان را میزبانی می کنند که ایران بهترین شرایط را برای آن ها فراهم کرده است.
داناپالا همچنین در گزارشی از وضعیت سوادآموزی اتباع خارجی در ایران گفت: سال 1979 تنها شش درصد از پناهندگان حاضر در ایران باسواد بودند اما امروز باسوادی به 60 درصد جمعیت پناهندگان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات، جمهوری اسلامی ایران با ایجاد فضای مناسب برای پناهندگان خدمات ارزشمندی در بحث آموزش، معیشت و درمان به آن ها ارائه می دهد.
در این دیدار، سفیر کشور اسلواکی در تهران با قدردانی از خدمات ارایه شده به پناهندگان گفت: باید گام های حمایتی از ایران که آغوش خود را به روی مهاجران گشوده است، از سوی کشورهای جهان صورت گیرد.
یان بوری افزود: این کشور آماده اجرای طرح های مشترک با ایران مانند بازگشت کودکان پناهنده مبتلا به ایدز به زندگی است.
سفیر کشور اسلواکی در تهران با اشاره به گسیل شتابان جمعیت مهاجران به اروپا در ماه های گذشته گفت: وضعیت امروز پاسخی به بی مسئولیتی هایی است که در گذشته اتفاق افتاده است.
بوری اظهار کرد: از آغاز بحران اقتصادی در اتحادیه اروپا، اسلواکی بر این اعتقاد بود که باید سازوکار صحیحی برای پذیرش مهاجران اتخاذ کرد و هرچه پناهجویان در کشورهای نزدیک تر به کشورهای مبدأ حضور داشته باشند، راه حل بهتری خواهد بود.
سفیران کشورهای اتریش و اندونزی در تهران نیز در این دیدار از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان قدردانی کردند. ک/2
2027 /1876

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آرم استیشن سازمان بیمه سلامت ایران