تنگناهایی که بر سر راه «صبح بخیر ایران» وجود دارد


تهیه‌کننده برنامه «صبح بخیر ایران» که به مدت یک ماه است این برنامه را از شبکه اول به روی آنتن می‌برد، درباره تغییراتی که این برنامه طی این مدت در شکل، نوع ساختار، دکور و آیتم‌هایش به همراه داشته است توضیحاتی را ارائه داد و تاکید کرد: در «صبح بخیر ایران» جدید سعی کردیم متفاوت‌تر از قبل عمل کنیم.

احسان نیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا توضیح داد: در بخش تغییرات برنامه از لحاظ شکلی همان‌طور که اشاره کردم سعی کردیم متفاوت‌تر از قبل باشیم و با توجه به نگاه جدید مدیران سازمان صداوسیما اینگونه تصمیم گرفته شد که «صبح بخیر ایران» شکل و شمایل جدیدی به خود بگیرد، البته نه به این معنی که برنامه‌های قبلی خوب نبودند، بلکه هر برنامه‌ای به اقتضای زمان تفاوت می‌کند و ما هم سعی کردیم در این زمینه نگاه جدیدتری نسبت به مقوله برنامه صبحگاهی در تلویزیون داشته باشیم.

او در تکمیل مطالب بالا افزود: اینکه چقدر «صبح بخیر ایران» جدید متفاوت‌تر شده و تا چه حد این اتفاق در شرایط فعلی رخ داده است، به نظرم نسبت به آنچه که برنامه‌ریزی کرده بودیم خیلی دوریم؛ چراکه از ابتدای برنامه به ما یک فشار زمانی وارد شد و همین مساله باعث شد اتفاقاتی که باید در پیش تولید برنامه می‌افتاد، نیفتاد، به همین خاطر از همان اول آنچه که ایده‌آل‌مان بود در «صبح بخیر ایران» روی آنتن دیده نشد ولی در نهایت نگاه و هدف‌مان این بود که در طول مسیر برنامه این اتفاق حتما بیفتد. در حال حاضر یک ماه از پخش «صبح بخیر ایران» جدید گذشته است و خوشبختانه فشار زمانی که ابتدای برنامه به وجود آمد در حال جبران است.

این برنامه‌ساز همچنین اعلام کرد: بخش عمده «صبح بخیر ایران» جدید به شکل زنده تولید می‌شود. یعنی حدود 60 درصد از برنامه زنده به روی آنتن می‌رود و 40 درصد مابقی به شکل تولیدی تهیه می‌شود. ما کمی سعی کردیم قاب و قالب برنامه را به‌روزتر کنیم تا به لحاظ گرافیک و دکور تغییراتی داشته باشیم که این تغییرات روی آنتن کاملا مشهود است اما یکسری از تنگناها باعث شد تا آنچه که ایده‌آل‌مان است هنوز به روی آنتن نرود.

او ادامه داد: روح‌الله کمانی، مجری اصلی برنامه «صبح بخیر ایران» است. همچنین اقبال واحدی هم هفته‌ای یک روز در بخش شهرستان‌ها با برنامه ما همکاری می‌کند. «صبح بخیر ایران» جدید از شنبه تا چهارشنبه هر روز صبح از ساعت 6:30 الی 8:30 از شبکه اول به روی آنتن می‌رود.

نیلی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به بازخوردهای برنامه «صبح بخیر ایران» طی یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طبیعتا وقتی یک برنامه شکل جدید به خود می‌گیرد تا مخاطب را با خود همراه کند کمی زمان می‌برد؛ بنابراین ما از همان اول این انتظار را نداشتیم که با سلیقه مخاطب هماهنگ باشد. به ویژه که این برنامه چندین ماه از تلویزیون پخش نشد. با این حال خوشبختانه در شروع برنامه بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم ولی در کل سعی می‌کنیم همه سلایق را در برنامه بگنجانیم.

تهیه‌کننده «صبح بخیر ایران» سپس در پاسخ به اینکه آیا از لحاظ مالی مشکلی ندارید؟ خاطرنشان کرد:‌ به لحاظ مالی سازمان صداوسیما کلا شرایط سختی را می‌گذراند، بنابراین شرایط برنامه ما هم متأثر از شرایط سازمان است و این مساله در تولید خیلی دست‌مان را می‌بندد ولی به هر حال همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا با بضاعت موجود برنامه را تولید کنیم و مخاطب را با خود همراه کنیم. ناگفته نماند که از ابتدای تولید برنامه ما با حمایت‌های مدیران سازمان صداوسیما و همچنین مدیر شبکه یک و معاونت سیما همراه بودیم و اگر این حمایت‌ها نبود برنامه «صبح بخیر ایران» پیش نمی‌رفت. امیدواریم بتوانیم آن‌طور که مردم دوست دارند برنامه را پیش ببریم.

وی سپس ضمن تشکر از کارگردان «صبح بخیر ایران» خاطرنشان کرد: آقای رحمان حاصلی به عنوان کارگردان «صبح بخیر ایران» همراهی و کمک‌های فراوانی در اجرای برنامه داشت.

این برنامه‌ساز همچنین خبر داد: آیتم‌های جدید «صبح بخیر ایران» با توجه به اقتضای زمان به‌روز می‌شوند؛ ضمن اینکه در حال حاضر هم یکسری آیتم جدید در حال تولید است؛ چراکه ما سعی می‌کنیم همواره آیتم‌هایی جدید در برنامه داشته باشیم.

تهیه‌کننده «صبح بخیر ایران» در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا به بخش‌های اصلی این برنامه اشاره کرد و گفت:‌ مقوله صبحانه و اهمیت آن و صحبت با هنرمندان، آفت‌های فضای مجازی، معرفی کتاب و فرهنگ کتاب‌خوانی، ورزش، بحث‌های آموزشی، بحث‌های کارشناسی و بخش شهرستان‌ها از اصلی‌ترین آیتم‌های این برنامه است که از یک ماه گذشته به تمام این آیتم‌ها پرداخته می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
صبح بخیر خوروبیابانک صبح بخیر ایران