فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دورخیز عمار برای ارائه مدل «آگهی بازرگانی سالم»


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «تیزر تبلیغاتی» و «آگهی‌های بارزگانی»، یکی از قالب‌های بخش فیلم ششمین جشنواره مردمی عمار است که در راستای معرفی موسسات و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب، در فراخوان این جشنواره گنجانده شده است.

سیدرسول منفرد، دبیر اجرایی جشنواره مردمی عمار، در این باره به «عمارفیلم»، گفت: فرهنگ با تکمیل چرخه تولید، توزیع و مصرف محصولات فرهنگی ارتقا پیدا می کند و اولین شرط تکمیل این چرخه این است که مضامین و سوژه‌هایی که وجود دارند، به اثر هنری تبدیل شوند.

وی افزود: البته تولید آثار هنری به تنهایی کافی نیست، چرا که تولیدات بسیار خوبی داریم که آرشیو شده و هیچ وقت دیده نشده‌اند؛ شکل گیری جشنواره عمار هم، اثبات همین موضوع بود که آثار خوبی در سینمای ایران، تولید می‌شدند اما آن طور که باید دیده نمی‌شدند، کاری که جشنواره عمار کرد، ضریب دادن به این آثار بود.

منفرد بیان کرد: تیزرهای تبلیغاتی، ابزاری کمکی برای دیده شدن و توزیع این آثار و تولیدات است، مخصوصاً زمانی که ما با انبوهی از تولیدات فرهنگی مواجه باشیم، چون کمیت بالای تولیدات موجب می شود بخشی از محصولات خوب جبهه فرهنگی انقلاب، گم شوند.

وی با بیان اینکه برخی از مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی هم هستند که یا توانایی تولید تیزر و آگهی ندارند یا فرصت کافی را ندارند یا در برخی مواقع، در برابر تولیدات و مجموعه‌های انقلابی، مانع‌تراشی می‌شود، افزود: این موضوعات، اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی برای این مجموعه‌ها و محصولات فرهنگی را دو چندان می‌کند.

منفرد، در ادامه سخنانش اظهار داشت: «آگهی‌های بازرگانی» قالب دیگری است که برای نخستین بار در جشنواره جا پیدا کرده و برخلاف تیزرهای فرهنگی، کارکردی تجاری دارد برای محصولات بازرگانی دارد.

وی درباره علت اضافه شدن این بخش، بیان کرد: یکی از چالش‌ها و معضلات جهان امروز، تبلیغات فزاینده‌ای است که مصرف‌گرایی را ترویج می‌کنند، یعنی آگهی‌های بازرگانی امروز، صرفا معرفی کالا نیستند، بلکه تحمیل کننده کالا هستند و مخاطبانی که به آن کالا نیازی ندارند، بخاطر تبلیغات فزاینده‌، آن را می‌خرد. این نوع تبلیغات، در واقع پازل ترویج نظام سرمایه‌داری و مصرف‌گرایی را کامل می‌کنند، از این منظر خیلی مهم است که ما به مدلی از آگهی بازرگانی سالم برسیم که در عین معرفی کالا، خودش و هزینه‌های غیرضرور را به مخاطب و خانواده‌ها تحمیل نکند.

منفرد افزود: هدف اول جشنواره در حوزه آگهی بازرگانی دغدغه سازی در این زمینه است تا افراد، به تولید آگهی‌های بازرگانی سالم، علاقه‌مند شوند، در ادامه نیز جشنواره دنبال رسیدن به معیارها و ملاک‌های تولید آگهی بازرگانی سالم خواهد بود.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره مردمی عمار با اشاره به این موضوع که مجموعه‌ها و موسسات انقلابی می‌توانند تیزرهای تبلیغاتی خود را برای قرار گرفتن در بسته‌های اکران مردمی، به دبیرخانه عمار، ارسال کنند، اظهار داشت: از همه افرادی هم که می‌توانند در توزیع تیزرهای تبلیغاتی و آگهی‌های بازرگانی کمک کنند، دعوت می‌کنیم تا تا با تولید یا اکران این تیزرها، به دیده شدن محصولات جبهه فرهنگی انقلاب کمک کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آگهی بازرگانی ایرانسل