تلگرام ۷۸ کانال مرتبط با داعش را مسدود کرد


آگییف در نامه خود متذکر شده است که تروریست های گروه داعش از طریق تلگرام اقدامات خود را هماهنگ می کنند.

سامانه روسی پیام رسان تلگرام روزچهارشنبه درگزارشی اعلام کرد که این سامانه 78 کانال به 12 زبان را که با گروه تروریستی داعش ارتباط داشت وایده های افراط گرایی وتروریستی را ترویج می کردند، مسدود کرد.

به گزارش ایرنا و براساس اطلاعات ایتارتاس، درگزارش تلگرام گفته شده است: به دقت تمام شکایات کاربران در پایگاه اینترنتی ویژه ای به نام [email protected] را بررسی کرده و تدابیر متناسب را برای مسدود کردن کانال های متخلف اتخاذ کردیم.

سامانه تلگرام همچنین امکان اطلاع رسانی درباره اطلاعات غیرقابل قبول را برای کاربران فراهم کرده است.

یک مقام ارشد دومای روسیه به تازگی درنامه ای به رییس سازمان امنیت فدرال این کشور خواستارفیلتر شدن سامانه روسی پیام رسان «تلگرام» به علت استفاده گروه تروریستی داعش از آن برای تبلیغ با هدف عضوگیری ازشهروندان روس وجذب تروریست شد.

«آلکساندر آگییف» معاون کمیسیون امورقوانین دومای روسیه روزدوشنبه درنامه ای به « آلکساندر بورتنیکوف» رییس سازمان امنیت فدرال روسیه خواستار اقدام فوری درباره سامانه پیام رسان «تلگرام» شده بود.

آگییف در نامه خود متذکر شده است که تروریست های گروه داعش از طریق تلگرام اقدامات خود را هماهنگ می کنند.

به گفته معاون کمیسیون امور قوانین دومای روسیه، تروریست های داعشی فعالانه از تلگرام برای انتشار ایده های افراط گرایانه خود استفاده و تصاویر وفیلم های ویدیوئی مربوط به فعالیت های خود را منتشر می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی شبکه های اجتماعی دیگر با ایده ها و فیلم های افراط گرایان و تروریست ها مقابله می کنند، اما تلگرام تاکنون از قبول درخواست های کاربران برای پیوستن به اقدامات نرم افزاری ضد تروریستی خودداری کرده است.

دونمای روسیه و وزارت ارتباطات ورسانه های جمعی این کشور، درخواست نماینده دوما مبنی بر فیلترینگ سامانه تلگرام را رد کردند.


ویدیو مرتبط :
حسابهای کاربری اعضای داعش در «تلگرام» مسدود شد