سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تشدید برخورد تونس در مورد حجاب زنان به بهانه بیم از حملات تروریستی


به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، مردم این کشور واقع در آفریقای شمالی با موجی از خشونتها از سال 2011 پس از سرنگونی زین العابدین بن علی رییس جمهوری دیرپای خود روبرو شدند. سال گذشته وزارت کشور تونس به پلیس دستور داد تا بازرسی از زنان نقاب پوش را در محل تشدید کند.
محمد الحاج الطیب یک مقام وزارت آموزش کشور تونس گفت: این وزارتخانه چند بار به یک آموزگار در شهر حمام لیف واقع در جنوب و یک مدیر در جندوبه واقع در شمال غربی کشور هشدار داد که موقع کار از نقاب استفاده نکنند؛ اما آنها پس از امتناع، از خدمت معلق شدند.
وی گفت: این دو در صورت ادامه ستیزه جوبی ممکن است طبق ممنوعیت اعمال شده از سوی وزارت آموزش در فوریه سال گذشته، اخراج شوند.
وزارت آموزش در آن زمان اعلام کرد: «این تدبیر به دلیل تهدیدهای تروریستی علیه کشور و استفاده مظنونان از نقاب برای مخفی شدن و فرار از دست عدالت اتخاذ شده است.»
در دوران حکومت رژیم بن علی رییس جمهوری قدرتمند و مخلوع تونس که هر نوع اسلام گرایی را بشدت سرکوب می کرد، نقاب زدن غیر قابل تحمل بود.
با این حال، از زمان انقلاب در تونس نقاب به چهره داشتن زنان رونق یافته و همچنان محل بحث و جدل شده است به طوری که دانشگاهها صحنه درگیری بین کسانی شده اند که مدافع حجاب یا مخالف آن هستند.
تونس از زمان انقلاب با افرایش افراط گرایی روبرو شده که به کشته شدن دهها پلیس و سرباز انجامیده و همچنین در طول سال جاری میلادی با دو حمله منجر به مرگ 59 نفر توسط گروه داعش مواجه بوده است.
شبک**1403**1504

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
از سرگیری حملات تروریستی در تونس+فیلم