فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مدیر کل کتابخانه های گیلان: فرهنگ تبلیغ کتابخوانی در جامعه تقویت شود


به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر محمدپور عصر پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت هفته تکریم کتابخوانی و ترویج گفتمان کتابخوانی در شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار داشت: احساس نیاز به کتاب در جامعه کمرنگ شده و باید این مسئله، مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: کتاب در جامعه ما گران نیست بلکه بسیاری از مخاطبان، کتاب های خوب را پس از انتشار به سرعت خریداری می کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان بیان داشت: تولید کتاب خوب ، با تاثیرگذاری که دارد نقش مهمی در توسعه فرهنگ و اجتماع دارد.
وی به نقش کتابخانه ها در رشد جوامع اشاره و اضافه کرد: حقوق کتابداران بسیار کم بود که دولت تدبیر و امید، اهتمام ویژه ای برای افزایش حقوق آنان داشته است.
محمدپور با اشاره به اینکه کتابخانه ها به مراکز فرهنگی تبدیل شده است، تصریح کرد: کتابخانه ها بوجود آمده اند تا در زمان های مختلف، به نیازهای گوناگون بشر پاسخ دهند.
وی افزود : کتابخانه با مبادله دانش سر و کار دارد و با تدارک اطلاعات آماده و بسته بندی شده از طریق ابزاری مشتری پسند، به انتقال و مبادله دانش یاری می رسانند.
فرماندار شهرستان صومعه سرا نیز در این مراسم گفت: جای کتاب دفاع مقدس شهرستان صومعه سرا خالی است.
حسین اسماعیل پور افزود : شهرستان صومعه سرا با دارا بودن 500شهید، دارای خلاء در حوزه کتاب دفاع مقدس است .
وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بیانگر رشد ملی هر کشور دانست و گفت: مطالعه از جمله فرهنگ های ارزشمندی است که در تمامی زمینه ها کاربرد داشته و تبیین این مهم، می تواند باعث رشد و اعتلای جامعه در تمامی عرصه ها شود.
وی تحقق این امر را نیازمند مشارکت همگانی دانست و اظهار داشت: تلاش دولتمردان و مسئولان در دولت تدبیر و امید در ایجاد شور و نشاط در جامعه و حمایت از کارهای فرهنگی، قابل قبول بوده است.
در این همایش علاوه بر قدردانی از کتابداران کتابخانه های عمومی صومعه سرا ، از برترین کتابخوانان نیز تجلیل شد.
همچنین با حضور جمع کثیری از مسئولان استانی و شهرستانی و هنرمندان، از شماری از کتاب های نویسندگان و شاعران صومعه سرایی رونمایی شد.
همچنین در مراسمی، بخش ویژه کودک در کتابخانه عمومی بخش گوراب زرمیخ صومعه سرا افتتاح شد.
مدیرکل کتابخانه های گیلان در این مراسم گفت: این بخش های ویژه کودکان در کتابخانه های عمومی پنج شهر خمام، گوراب زرمیخ، طاسکوه ماسال، توتکابن و اسالم و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
محمدپور استقبال مردم از نمایشگاه کتاب گیلان را گسترده برشمرد و افزود: با رواج فرهنگ کتابخوانی و تولید کتاب خوب، می توانیم گامی موثر برای فرهنگ کشور خود برداریم.
فرماندار شهرستان صومعه سرا به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه، یکصد جلد از کتاب های شخصی خود را به کتابخانه های شهرستان صومعه سرا اهدا کرد.
شهرستان صومعه سرا داری شش کتابخانه عمومی با بیش از 50 هزار عنوان کتاب است و در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
بیست و چهارم آبان ماه تا یکم آذر هفته کتاب و کتاب خوانی نام گرفته است.ک/2
7294/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مدیر کل کتابخانه های گلستان افتتاح 25 کتابخانه