فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حسین محب اهری و مریم کاظمی با «شاهزاده خانم بد ترکیب» روی صحنه می‌روند


به گزارش خبرگزاری تسنیم، همکاری این دو هنرمند در تئاتر کودک و نوجوان تا کنون به تولید آثاری موفق و پر مخاطب انجامیده که توقع مخاطب را نیز نسبت به کیفیت آثار نمایشی ویژه این گروه سنی بالا برده است. نمایش های «خاله مرجان و خروس»، «غول بزرگ مهربون»، «رام کردن زن سرکش»، «کلوچه دارچینی» و ... که در سال‌های اخیر به اجرا در آمده‌اند نمونه‌ای از یکدستی اجرا، نظم و بازی را به نمایش گذاشته‌اند. طبیعی است که بسیاری از دوست‌داران نمایش‌های کودک و نوجوان چشم به راه شاهزاده خانم بدترکیب با هنرمندی این بازیگران هستند.

تمرین «شاهزاده خانم بد ترکیب» با حضور تعدادی از اعضا ثابت گروه تئاتر مستقل و جمعی از بازیگران حرفه‌ای تئاتر کودک و عروسکی انجام می‌شود. همچون کارهای گذشته این کارگردان موسیقی و حرکت و شعر نقش مهمی در شکل‌گیری اجرا دارند از این رو تماشای تمرین هر روزه این گروه تمرکز بر حرکات و ریزه‌کاری‌های خاص موسیقی و ریتم را می‌طلبد.

آنا نمکچیان، پریسا فلاح‌زاده، نازنین صفا، شیما میرمهدی، میترا کریم‌خانی، نرگس صفامنش، مهناز غمخوار، آزیتا خرمی، مریم علیپور و سعید قره‌داغلی، مهراد زمانی، علی خلعتبری، مهدی رمضان‌زاده و ... از جمله بازیگران این نمایش هستند.

شاهزاده خانم بد ترکیب نوشته اوراند هریس است که ترجمه آن را سید حسین فدایی حسین انجام داده است و ماجرای شاهزاده خانم اسمرالدا را به نمایش می‌گذارد. در این نمایش کودک و نوجوان، شاهزاده خانم اسمرالدا شبیه دیگر شاهزاده خانم‌ها نیست، چشم‌هایش بی‌روح شبیه شیشه، بینی‌اش سر بالا مثل فنجان و دهانش رو به پایین و اخمو است. همه فکر می‌کنند او زشت است؛ ولی کسی جرأت ابراز آن را ندارد تا اینکه ... .

طراحی و ساخت عروسک‌های این نمایش را همچون پروژه‌های دیگر گروه سهیلا باجلان انجام داده است و طراحی صحنه را رضا مهدی زاده بر عهده دارد. فرید نوایی آهنگسازی این نمایش موزیکال را انجام داده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سوژه حسین محب اهری برای فیلم موبایلی!