خدابنده مواجه با مشکل تأمین منابع آبی


فرماندار شهرستان خدابنده گفت:‌ در زمینه آب‌رسانی روستایی همیشه مشکل در رابطه با تأمین اعتبارات نیست، بلکه هم‌اکنون و با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب‌های زیرزمینی در بسیاری از موارد با مشکل تأمین منابع آبی مواجه هستیم.

«باب‌الله فتحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد:‌ در زمینه آب‌رسانی روستایی همیشه مشکل در رابطه با تأمین اعتبارات نیست، بلکه هم‌اکنون و با توجه به شرایط جوی و وضعیت آب‌های زیرزمینی، در بسیاری از موارد با مشکل تأمین منابع آبی مواجه هستیم و همین مسأله اهمیت استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب را از سوی همه شهروندان ضروری‌تر می‌کند.

وی با بیان این‌که شهرستان خدابنده، 232 روستا دارد، گفت: هم‌اکنون 141 روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند و در 40 روستا نیز در حال اقدامات لازم برای آب‌رسانی هستیم.

فتحی با اشاره به این‌که به‌علت شرایط جوی در سال‌های اخیر با کاهش منابع و افت آ‌ب‌های زیرزمینی روبه‌رو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ در شهرستان خدابنده، بخش عمده‌ای از مشکلات آب‌رسانی روستایی به‌علت کمبود منابع آبی است.

فرماندار شهرستان خدابنده در خصوص اقدامات برای تأمین آب شماری از روستاهای این شهرستان یادآور شد:‌ با امکان‌سنجی‌های انجام‌شده، سد گلابر برای تأمین آب منطقه سجاس‌رود هم‌چنین سد تالوار برای آبرسانی به منطقه افشار و بزینه‌رود در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اَپل، در آستانه تأمین ۱۰۰ درصدی منابع از انرژی های تجدی