سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله سعیدی: کورترین گره‌ها پس از انقلاب به دست توانمند بسیجیان باز شده است


آیت الله سعیدی: کورترین گره‌ها پس از انقلاب به دست توانمند بسیجیان باز شده است

فارس/امام جمعه قم گفت: در طول انقلاب همواره سخت‌ترین گره‌ها به دست بسیج باز شده بنابراین بسیجی‌ها باید با روحیه جهادی و صبورانه وارد میدان شوند و اذیت و آزارها تزلزلی در روحیه و فعالیت‌هایشان ایجاد نکند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در همایش منادیان معروف که عصر امروز به همت سپاه علی بن ابیطالب(ع) و سازمان بسیج مساجد و محلات با حضور ائمه جمعه و جماعات، فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج، هیئت امنای مساجد و تشکل‌های مردمی آمران به معروف و ناهیان از منکر استان در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد گفت: شناخت موضوع یکی از مسائل مهم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر است بنا بر این کسانی که در زمینه اجرای این فریضه الهی فعالیت می‌کنند باید دانش خود را در این راستا بالا ببرند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در قالب زندگی جمعی معنا می‌یابد ابراز کرد: خدا انسان‌ها را اجتماعی آفرید و به همین دلیل در اسلام چیزی به اسم رهبانیت و جدا شدن از جامعه نداریم و در نماز با واژه «اهدنا» از خدا می‌خواهیم که همه را به راه راست هدایت کند بنابراین ایجاد یک جامعه سالم و متدین از اهداف مطرح شده در قرآن است که لازمه‌اش امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه قم تاکید کرد: خدا از پیامبر اعظم می‌خواهد که مردم را از تاریکی، جهل و گناه به سوی نور، اخلاق و سعادت هدایت کند و این امر آن قدر مهم است که خدا همواره بهترین بندگانش را به عنوان پیامبر و امام به سوی مردم روانه کرده است.

وی ادامه داد: هر کس که جایگاه اجتماعی بالاتری دارد اگر مورد آزار و طعنه دیگران قرار بگیرد جا دارد که بیشتر ناراحت شود و ما در تاریخ می‌خوانیم که پیامبر گرامی اسلام که والامقام‌ترین انسان در طول خلقت است چقدر مورد آزار و اذیت قرار گرفت اما با این حال تمام این سختی‌ها را تحمل فرمود تا مردم هدایت شوند.

سعیدی گفت: ایجاد جامعه سالم پس از پیامبر(ص) و امام معصوم بر عهده ولی فقیه است و او نیز در این راه با رنج‌ها و سختی‌های فراوانی رو به رو می‌شود و این وظیفه مردم است که او را یاری کنند.

وی با بیان اینکه بسیجی‌ها بهترین نیروهایی هستند که می‌توانند در سالم سازی جامعه ایفای نقش کنند اظهار کرد: در طول انقلاب همواره سخت‌ترین گره‌ها به دست بسیج باز شده بنابراین بسیجی‌ها باید با روحیه جهادی و صبورانه وارد میدان شوند و اذیت و آزارها تزلزلی در روحیه و فعالیت‌هایشان ایجاد نکند.


ویدیو مرتبط :
آیت الله بهجت در جمع بسیجیان