سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پاکستان و روسیه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر با یکدیگر همکاری می‌کنند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «ویکتور ایوانف» رئیس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه که به پاکستان سفر کرده است بر همکاری با اسلام‌آباد برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تأکید کرد.

در دیدار بین ایوانف و چودهری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان که امروز (جمعه) صورت گرفت، دو طرف علاوه بر تاکید بر مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر، در خصوص راههای تقویت روابط دوجانبه، همکاری های مشترک و همکاری‌های منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

ایوانف و چودهری نثار علی‌خان همچنین توافق کردند که همکاری‌های میان پنج کشور عضو گروه مبارزه با مواد مخدر در آسیای مرکزی شامل ایران، روسیه، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان بیش از پیش تقویت شود.

چودری نثار علی خان در این دیدار پیشنهاد کرد که پاکستان و روسیه کارگروه مشترکی برای تسریع در روند همکاری‌های موجود میان دو کشور ایجاد کنند که این پیشنهاد مورد استقبال طرف روس قرار گرفت.

سفر پی در پی و متقابل مقامات پاکستان به روسیه نشان داد که اسلام آباد درصدد است برای تقویت موقعیت نظامی و سیاسی خود در منطقه به ویژه در برابر دهلی‌نو روابط خود را با مسکو گسترش دهد.

روسیه و پاکستان در سال‌های گذشته همواره روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری سازنده در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته اند، اما تحولات اخیر در مناسبات دو کشور که در سال گذشته به شکل لغو تحریم تسلیحاتی پاکستان توسط روسیه همراه بود؛ حکایت از گام‌های رو به جلوی پاکستان و روسیه در مسیر گسترش همکاری‌های دو طرف از جمله در بخش اقتصادی، انرژی و نظامی را دارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مبارزه با قاچاق مواد مخدر