فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



برگزاری 150 دوره تربیت مربی حفظ قرآن/ تربیت 5 هزار مربی حفظ تاکنون


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مرکز تربیت مربی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز به کار کرد چرا که برای تحقق این مطالبه معظم‌له باید نیروی انسانی کارآمد نیز تربیت شود تا آن‌ها با برنامه‌ریزی بتوانند افراد را به حفظ قرآن کریم تشویق کنند.

این مرکز سال 1391 با هدف شناسایی و جذب حافظان مستعد و علاقه‌مند، تربیت مربیان کارآمد و نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآن کریم در استان قم تأسیس شد و تاکنون با برگزاری دوره‌های مختلف در سطح مقدماتی و تکمیلی اقدام به تربیت مربیان حفظ قرآن کریم کرده است.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری بیش از 150 دوره مقدماتی و تکمیلی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان قم، بیش از 130 دوره مقدماتی و حدود 25 دوره تکمیلی برگزار و در این دوره‌ها افراد توانمند بسیاری شناسایی و تربیت شده‌ است.

وی با بیان اینکه تاکنون در مدت فعالیت مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف حدود 5 هزار نفر از افراد واجد شرایط به حضور در این دوره‌ها تحت آموزش‌ قرار گرفتند، گفت: برای شرکت در این دوره‌ها که به صورت رایگان برگزار می‌شود، شرایطی همچون حفظ حداقل 5 جزء از قرآن، برخورداری از مدرک دیپلم، تعهد به حضور منظم در دوره و شرکت در آزمون غیر حضوری در نظر گرفته شده است که تاکنون حدود 5 هزار نفر در این دوره‌ها حضوری شایسته و فعال داشته‌اند.

دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف با اشاره به اینکه افرادی که در این دوره‌ها موفق به کسب حد نصاب نمره شدند در استان‌های خود اقدام به برگزاری دوره‌های حفظ می‌کنند، خاطر نشان کرد: مرکز تربیت مربی حفظ سازمان اوقاف به منظور مدیریت دوره‌ها تربیت مربی حفظ قرآن کریم در استان‌ها و تأمین استادان مورد نیاز در استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده تا بتواند از این طریق گامی به سوی تحقق مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی بردارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
دوره تربیت مربی خلاقیت کودکان آفریدمان