برترین محققان ایرانی در تعداد انتشار و اخذ استناد مقاله معرفی شدند


برترین محققان ایرانی از نظر تعداد انتشار و نیز اخذ استناد مقاله در آبان ماه امسال، بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس معرفی شدند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا کل مدارک علمی منتشر شده محققان ایرانی در آبان ماه امسال، بر اساس اطلاعات اسکوپوس که دربردارنده‌ داده‌های استنادی بیش از 22 هزار نشریه علمی از سراسر دنیاست، یکهزار و 455 عنوان و تعداد استنادات آنها نیز 117 مورد بوده است.

بدین ترتیب متوسط استناد به هر مدرک علمی محققان ایرانی حدود 8 صدم بوده است.

مقاله برتر بر اساس تعداد استنادات

بر اساس اعلام مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، در این بین، مقاله :

Efficient generation of functional hepatocyte-like cells from menstrual blood-derived stem cells با دریافت 9 استناد، بیشترین تعداد استناد را در میان مدارک علمی کشور در آبان ماه به خود اختصاص داده است.

نویسندگان برتر بر اساس تعداد مدارک علمی منتشره

بر اساس گزارش دفتر علم سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ، محققان برتر آبان ماه که 4 یا بیش از 4 مقاله منتشر شده دارند نیز معرفی شده اند که شامل مسعود صلواتی نیاسری از دانشگاه کاشان با شش مدرک و حسین بهاروند از پژوهشگاه رویان با پنج مدرک بیشترین تعداد مقاله را داشته‌اند.

همچنین محمد حسین انتظاری از دانشگاه فردوسی مشهد، وطن‌خواه دانشگاه تهران و علیرضا فرومدی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مروت طاهری کلانی از دانشگاه علوم پزشکی لرستان، آرش کریمی‌پور از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، امیرحسین صاحبکار از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هرکدام با انتشار 4 مقاله از جمله نویسندگان برتر علمی به لحاظ تعداد مقاله منتشره در آبان ماه هستند.

نویسندگان برتر بر اساس تعداد استنادات

همچنین سایه خنجانی، منیژه خان محمدی، سعید طالبی، هاله عدالت‌خواه و سمیه کاظم نژاد، امیرحسین زرنانی از پژوهشگاه ابن‌سینا جهاد دانشگاهی، ایرج نیکوکار از دانشگاه علوم پزشکی گیلان، علی شکوهی‌راد از دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران و محسن شیخ الاسلامی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نویسندگان برتری هستند که مقالاتشان در آبان ماه امسال، 9 استناد دریافت کرده است.

در آبان ماه سال جاری دانشگاه های تهران با انتشار 150 عنوان مقاله ، علوم پزشکی تهران با 102عنوان مقاله و صنعتی امیر کبیر نیز با 81 عنوان مقاله پرکارترین دانشگاه‌های ایران بوده‌اند.

همچنین مجلات بین‌المللی Arabian Journal of Geosciences با انتشار 27 مقاله ،Journal of Mazandaran University of Medical Sciences با انتشار 19 مقاله ، مجلاتی هستند که در آبان ماه بیشترین تعداد مدارک علمی از محققان ایرانی را منتشر کرده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
محققان ایرانی اشیا را نامرئی کردند!